رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر چه مایل نیستم دریک فضای 71 هزار متر مربعی ساخت و ساز شود اما تمایلی هم به طرح سوال از شهرداری در خصوص پروژه بوستان مادر ندارم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی شورای شهر محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا با بیان اینکه بارها در خصوص مسئله فضای سبز و باغات در جلسات شورا تذکراتی داده شده افزود: متاسفانه در روزهای اخیر برخی از پارکها که در گذشته تملک آن در اختیار شهرداری نبوده مورد تجاوز قرار گرفته و بهترین نمونۀ آن اتفاقی است که هفته گذشته توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با کمک دادیاری شعبه هفتم صورت گرفت به طوری که درختان با بن بیش از 40 سانتیمتر و عمر بیش از 20 سال قطع شدند.

وی با اشاره به اینکه این پرونده‌ها و امثال آن سالهای در شهرداری تکرار شده و شهرداری نیز نتوانسته در خصوص چرایی وقوع آن پاسخ لازم را بدهد، اظهار داشت: خواهش من از شهردار این است که حداقل این پارکها را خریداری نماید چرا که این فضاها بیش از 20 دراختیار مردم بوده و نباید آن را قطع نمود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از مصوبه برج باغ و لطمه بزرگ آن به باغات تهران گفت: چند روز پیش بازدید از خیابان آقا بزرگی، خیابان فرشته پلاک 47 و 46 ، خیابان دکتر حسابی پلاک 33 ، خیابان تختی پلاک 67،‌خیابان شریعتی منش پلاک 46 و خیابان فیاض بخش نبض هرزگووین صورت پذیرفت که بیانگر پیشروی نیم متری این املاک در پیاده رو بودند.

حقانی با اشاره به اینکه متاسفانه درختان در تهران مظلوم واقع شده و درحال تخریب هستند، اظهار داشت: مسئله‌ای که این روزها مطرح است، این موضوع است که به عنوان برج باغ با سطح اشتغال 30 درصد می گیرند و سپس آن را به 40 و 50 درصد افزایش می‌دهند و اقدام به خاکبرداری در پارکینگ می‌کنند که تمامی این موارد سبب از بین رفتن و تخریب باغات می شود.

وی با بیان اینکه جهت ممانعت از بروز اتفاقات این چنینی من نیز در صدصدم همانند مسجد جامعی که تهران گردی می‌کند باغ گردی کنم، ‌افزود: در خصوص ساخت و ساز در بوستان مادر نیز اواخر فروردین ماه به شهردار تذکر دادم که هر چند آقای سروری نیز اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور چمران و قالیباف نمود اما آنچه مهم است تاکنون اقدامی صورت نپذیرفته و اگر چه بنابر وظیفه قانونی مایل نیستم در یک فضای 71 هزار متر مربعی ساخت و ساز صورت پذیرد اما از طرفی هم تمایلی به پرسش از شهردار در این خصوص ندارم.

 رئیس کمیته محیط شورای شهر با اشاره به نظارت سایر نهادها در خصوص این پروژه اظهار داشت: اگر چه شورای عالی شهرسازی دو بار  و کمیسیون اصل نود یک بار در این خصوص به ارائه گزارش پرداخته‌آند و موضوعی به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده اما بعد از شش ماه تذکر می بینیم متاسفانه می‌بینیم که پروانه ساختمان برای آنجا در حال صادر شدن است.

حقانی خطاب به رئیس شورای شهر اظهار داشت: شما و سایر اعضای شورا بارها و بارها تأیید نموده‌اید که آنچه من میگویم حرف کارشناسی بوده و نه حرف سیاسی چرا که من از شما شنیدم که در کمیسیون ماده پنج تصویب شده که شهرداری زمین‌های پهنه G را تا 5 سال دیگر تغییر کاربری ندهد و زمینی را که برای فضای سبز خریداری شده نفروشد.بنابراین خواهش من آن است که کمیسیونی را متشکل از کمیسیونهای سلامت، معماری و نظارت مامور رسیدگی به این پرونده نماییم.

وی با عنوان اینکه امر به قانون در جمهوری اسلامی امر به معروف است، خاطر نشان کرد: من مطابق قانون از شهرداری در خصوص پروژه بوستان مادر سوال می‌کنم و از شما نیز می‌خواهم دستور رسیدگی به این پرونده را بدهید و بدون اظهار نظر شخصی در این کمیسیون‌ها اجازه بدهیم کمیسیون‌های تخصصی این موضوع را بررسی کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، درختان ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار