رئیس شورای شهر تهران گفت: از شهردار منطقه یک می‌خواهیم جهت توضیح مسائل و مشکلات ساخت و سازها به ولنجک در صحن شورا حضور یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شهر احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت،‌ خدمات شهری و محیط زیست شهر شورای اسلامی شهر تهران به اشاره به نامه  مهندس میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص شهرداری منطقه یک افزود: در این نامه آمده است در دو سال گذشته به شهردار منطقه نوشته‌اند وقتی جناب عالی و معاون وقت شهرداری تهران از نابسامانی کوهپایه ولنجک بازدید نمودند بازدید نمودیم به متقاضیان برای سایر قطعات موجود در حریم 1800 متری پروانه صادر گردید که با مراعات آسمان همسایه‌ها از هفت تا نه طبقه ملک خود را بسازند اکنون یکی از گروه‌های دارای مجوز علاوه بر چهار طبقه زیر زمین یازده طبقه روی همکف بنا کرده که در این صورت باید پرسید آیا حقوق همسایگی رعایت شده است؟

وی با بیان اینکه در گزارش قبلی خود وضع نابهنجار ولنجک شمالی و مشکلات متعدد را تشریح کردند، اظهار داشت: هر چند حضور آن پروانه‌های ظاهراً برعهده گروه تطبیق بوده اما آن گروه سهل انگار است چرا که مجتمع توچال را نادیده گرفته در حالی که مراجعان آن مجتمع نیازمندی‌هایی از جمله امکان تردد بدون معطلی ازجمله امکان تردد بدون معطلی و توقف خودروها و موتور سیلکت‌ها و عبور عابران پیاده دارد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر دسترسی مجتمع توچال از طریق خیابان ولنجک انجام می‌شود که به دلیل دایر شدن غیر اصولی کارگاه ساختمانی در کنار دروازه ورودی مجتمع  و توقف انبوه خودروها تردد در این مکان با مشکلات بسیاری توأم شده، گفت:‌ زمینهای غربی دروازه مجتمع نیز جزو منابع طبیعی است که در دوران تصدی شهردار پیشین به کارکنان شهرداری واگذار شده و در نتیجه امکان مکانی برای تردد را غیرممکن ساخته است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه از سه سال پیش کاربری زمین‌های واقع شده در دو طرف بلوار دانشجو از فضای سبز به فضای مسکونی تبدیل شده که نه تنها موجب محرومیت منطقه ولنجک از فضای سبز و امکانات متناسب با مجتمع توچال شده، اظهار داشت: در واقع باید در آینده نزدیک شاهد درگیری میان مراجعان و اهالی این منطقه باشیم که زندگی عادی را بیش از پیش دچار مشکل خواهد نمود.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه این نابسامانی‌ها همانند مرگ طبیعی یک محله است، اظهار داشت: بروز چنین مشکلاتی هیچ توجیهی جز کسب منافع و درآمد در کوتاه مدت و نابودی محله در بلند مدت نخواهد داشت.

وی در پایان با عنوان اینکه هر چند سرمایه‌گذاری شهرداری برای احداث و نگهداشت فضای سبز در خور تقدیر است،‌اما باید دانست این نابسامانی‌ها که در برخی از محلات منطقه یک ایجاد شده همانند لکه ننگ است  که اصلاح و حل این مشکل در مقابل مدیریت جهادگونه شهرداری تنها نیازمند اراده و همت است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز خطاب به احمد مسجد جامعی اظهار داشت: از شهردار منطقه یک می‌خواهیم در صحن علنی شورا حضور یابد و به این تذکر پاسخ دهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، خدمات ، چمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار