65 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در سراسر کشور با قرائت پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از بنیاد شهید، مراسم بازگشایی دبیرستان پسرانه فتح شاهد امروز سه شنبه همزمان با نخستین روز مهر با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولان این نهاد برگزار شد .

بر اساس این گزارش، تعداد 65 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در هزار و 350 مدرسه شاهد سراسر کشور، بیش از 140 هزار دانشجو و هزار و 750 هیئت علمی شاهد و ایثارگر سال تحصیلی خود را با قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی آغاز کردند.

شهیدی در این مراسم ضمن تبریک این روز به دانش آموزان شاهد، اولیا، مربیان و دبیران به تقارن این روز با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمنان ما می خواستند در ابتدای انقلاب، کشور ما را تجزیه کرده و انقلاب را از بین ببرند اما پدران شما، شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال با ایثار از این مرز و بوم دفاع کردند و نگذاشتند اهداف دشمنان محقق شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شما و تمام ملت باید بکوشید خاطرات دفاع مقدس را زنده نگاه دارید و در این مسیر راه و رسم پدرانتان را ادامه دهید.

شهیدی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تمام قدرت های جهان مقابل ما ایستاده بودند اما شکست خوردند، اضافه کرد: اگر تاریخ را بخوانید، می بینید در زمان حاکمیت هر رژیم در کشورمان، قطعه ای از خاک ایران جدا شده اما افتخار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران این است که با وجود اشغال شدن بخشی از کشور در بدو تشکیل نظام، ما خاکمان را پس گرفتیم و حتی یک وجب از آن را نیز به دشمن ندادیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانش آموزان شاهد را خطاب قرار داد و گفت: من به عنوان مسوول بنیاد شهید و امور ایثارگران از شما می خواهم در تحصیل و فراگیری علم بکوشید تا به تحصیلات بالا دست پیدا کنید، همچنین امیدوارم اولیا و معلمان تمام تلاش خود را در تربیت و آموزش شما به کارگیرند.

در پایان این مراسم طرح ابتکاری 'پهلوان من' به همت مسوولان دبیرستان پسرانه فتح شاهد اجرا شد و بازوبند پهلوانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی و به دست دانش آموزان شاهد و ایثارگر بر بازوی جانبازان و ایثارگرانی که فرزندانشان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، بسته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار