نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به وجود 5 هزار کلاس غیر مقاوم در شهر تهران که معادل 2000 مدرسه است بودجه 120 میلیارد تومانی دولت پاسخگوی مقاوم سازی است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با بیان اینکه تصویب لایحه دو فوریتی کمک 5میلیاردتومانی مدیریت شهری تهران در بازسازی خرمشهر اقدامی خداپسندانه و زیبا بود تا مردم دیار خون و خمپاره بدانند که اگر بعد از سالها در تهران گرد ویرانی جنگ به چشممان نرفته است حداقل تیرگی آن را کیلومترها دورتر به چشم دیده‌ایم، افزود: اگر خرابیهای جنگ نابرابر در شهرهای مرزی هنوز باقی است اما هنوز احساساتی ناب، علایقی خاص جان و دلمان را به کوچه پس کوچه‌های خرمشهر آبادان، سوسنگرد آنجا که تاریخ مظلومیت مردمانمان بر در و دیوار گلوله‌خورده‌اش نقش بسته است رهنمون می‌کند تا با باغ موزه دفاع مقدسی همراه شویم که سعی کرده گوشه‌ای کوچک از رشادتها و ایستادگی‌ها را پاس بدارد.
 
وی با تأکید بر اینکه آیا صرفاً بسنده کردن به نامگذاری چند کوچه و خیابان به نامشان کفایت می‌کند و با برگزاری چند همایش و یادبود مقصود مطلب در احترام به شهدا را خواهد رساند، اظهار داشت: به عقیده بنده تمام این اقدامات تاثیرات مثبت خود را بر جای می‌گذارد ولی به تنهایی هویت بخش خیابانها و کوچه‌های کم هویت این شهر متغیر و ارزشهای اسلامی و ملی نیست.
 
طلایی با بیان اینکه در نحوه نامگذاری خیابانها و کوچه‌ها باید تجدید نظری صورت دهیم چرا که عمده شهروندان از چرایی نامگذاری یک خیابان یا کوچه اطلاعی ندارند و تنها شهید مورد نظر را به اسم و فامیل می‌شناسند، ‌گفت: کیفی سازی نامگذاری‌ها با بهره بردن از صفات بارز هر شهید در کنار اسمشان کمک بزرگی در انتقال ارزشهای اصیل و با اهمیت دفاع مقدس می‌کند و این انتقال ارزشها در شکل گیری شهری اسلامی ارزش مدار بسیار اهمیت دارد.
 
 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه باید با ایجاد موزه شهدای محلی با مشارکت مادی و غیر مادی مردم کانونهای هویتی اسلامی با رویکرد محله محوری ایجاد کنیم، افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد گردهمایی‌های مذهبی نتایج اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
 
وی دومین مسئله مطرح را در خصوص بافت‌های فرسوده دانست و افزود: متاسفانه این بافتها جان و سلامتی دانش‌اموزان و دانشجویان را تهدید می‌کند چرا که از تعداد 4هزار و 200 مدرسه در شهر گسل‌خیز تهران بیش از 5هزار کلاس غیر مقاوم وجود دارد که معادل 2000 مدرسه است که هزینه هر متر مقاوم سازی آن بیش از 150 هزار تومان است.
 
طلایی با اشاره به اینکه در این میان حدود 20 مدرسه بالای 40 سال قدمت در مدارس جنوب شهر داریم که 36 مدرسه آن نیازمند حمایت جدی است برای تخریب و نوسازی است و اینها همه درحالی است که بودجه‌ای که دولت برای سرانه همه مدارس در سال 93 در نظر گرفته 120 میلیون تومان است که پاسخگوی این نیازها نخواهد بود.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سومین مسئله مهم در خصوص مدارس ایمن نبودن مدارس در برابر آتش سوزی است، افزود: مسئله دیگر نبود توانایی مالی مدارس برای هوشمندسازی کلاسها است چرا که حق همه دانش‌آموزان است که بدون محدودیت‌های مالی از امکانات برابری در مدارس دولتی برخوردار باشند درحالی که عمده مدارس محروم‌تر شهر از شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند.
 
وی مسئله مهم دیگر نبود سرانه لازم فضاهای آموزشی در برخی از مناطق شهر تهران عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون هر انبوه ساز موظف است به ازای 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی در نظر بگیرد که عمده انبوه‌سازان با استفاده از خلاء قانونی تعداد کمتری واحد می سازند که در این میان منطقه 22 شرایط اسفبارتری دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار