"جشن موسیقی ما" باحضور ستارگان موسیقی در تالار وحدت؛

جشنی پر از آواز و گله از یکدیگر

دومین جشن سالانه "موسیقی ما" شب گذشته در تالار وحدت باحضور ستارگان موسیقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته دومین جشن سالانه "موسیقی ما" با حضور هنرمندان این عرصه در تالار وحدت برگزار شد.
 
در ابتدای این جشن سرود جمهوری اسلامی ایران وآیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و سپس "احسان کرمی" مجری برنامه به روی صحنه آمده و ضمن سلام و خیر مقدم به اهالی موسیقی ایران گفت: من همیشه فکر می کردم اگر این تعداد از هنرمندان درجه یک موسیقی یک جا جمع شوند امکان دارد در آن منطقه زلزله بیاید.



پس از سخنان کرمی از "سیدعباس سجادی" شاعر و ترانه سرا دعوت شد که درباره ی رویکردها و دلایل برگزاری جشن موسیقی ما صحبت کند.

سجادی در این مراسم عنوان کرد: سایت موسیقی ما از سال 1386 آغاز به کار کرده و هرسال نظرسنجی‌های خود را در عرصه موسیقی انجام می داد به شکلی که دو سال پیش به فکر برگزاری جشن در شان اهالی موسیقی افتاد در این دوره حدود 130 هنرمند و یکصد وپنجاه هزار کاربر در این نظرسنجی شرکت کردند.



وی ادامه داد: جشن موسیقی ما سال گذشته در 20 شاخه در دو بخش کارشناسی و مردمی برگزار شد اما امسال بعضی از شاخه ها از این جشن مانند بهترین اجرا که به یک نگاه بسیارکارشناسانه احتیاج داشت حذف شد. تقدیر از پیشکسوتان بخش دیگری از رویکردهای ما است.

سجادی افزود: تیتراژهای تلویزیونی نیز به صورت جداگانه قضاوت نمی شود واگر در آلبوم باشد در بخش بهترین آلبوم ها قضاوت و اگر به صورت تک ترک باشد در بخش تک آهنگ ها داوری می شود.

وی تصریح کرد: موسیقی ترکیبی و تلفیقی و همین طور موسیقی نواحی و به دلیل کم بودن آلبوم های موسیقی راک همه در یک بخش قضاوت شدند. موسیقی ما فقط بازتاب دهنده نظرات کاربران و کارشناسان را اعلام کرد.



 سجادی اظهار داشت: موسیقی ما اعتقاد دارد که ارزش این هنرمندان بسیار فراتر از این تندیس ها است. برگزاری این جشن حاوی یک اراده است و دوستان این سایت برآن آمدند که فقط کاری برای اهالی موسیقی انجام دهند.




تقدیر از صاحب "کیف انگلیسی"

پس از سخنان سجادی "احسان کرمی" مجری برنامه گفت: امشب تقدیرهایی را در پیش خواهیم داشت و یک نفر در بین ما است که فقط خدا می داند که این ملودی ها را چطور از عالم غیب می قاپد، مردی که سال های سال با ملودی های بی کلام وی زندگی کرده ایم و از وی خاطره داریم.




 بنابراین گزارش؛ در ادامه از "عبدالوهاب شهیدی" و "هوشنگ ظریف" "مهرداد کاظمی" دعوت شد که به روی صحنه رفته تا تندیس از دستان آن‌ها به استاد شهیر موسیقی ایران یعنی "فرهاد فخرالدینی" تقدیم شود.



"مهرداد کاظمی" درباره فخرالدینی گفت: در سال هایی که مسئولیت معاونت هنری را داشتم ارکستر موسیقی ملی ایران به همت استاد "فرهاد فخرالدینی" به وجود آمد امیدوارم که به همت معاونت هنری و شما اهالی موسیقی این ارکستر دوباره فعال شود.



درادامه "فرهاد فخرالدینی" به روی صحنه آمده و تندیس خود را از دستان استاد "عبدالوهاب شهیدی" گرفته و ضمن تشکر در ادامه گفت: نمی شود صحبت نکنم گرچه هیچ آمادگی ندارم واقعا حقش این است که بگویم ممنون کسانی هستم که من را به اینجا رساندند. 



فخرالدینی گفت: یاد پدرم می افتم که برای ما عزیز بود و واقعا با تمام مشکلات زندگی سعی می کرد ما را درست تربیت کند. خانواده هنردوستم تشکر می کنم و یاد استادان عزیزم را گرامی می دارم که چقدر برای بنده زحمت کشیدند.



"احسان کرمی" نیز درباره فخرالدینی گفت: بی گمان اگر "فرهاد فخرالدینی" به سراغ موسیقی نمی آمد مسلما گوینده توانایی می شد البته چه خوب شد که هستند. حقیقتا امشب جشن همدلی موسیقی ایران است و چقدر باشکوه که این جشن توسط بخش خصوصی برگزار می شود.

در ادامه بخش اول اهدای جوایز برگزار شد که در آن از "فریدون خشنود"، "نادر گلچین"، "شهرام ناظری"، "جواد مجابی" و "محمد سریر" دعوت شد برای اهدای جوایزتندیس بهترین آلبوم موسیقی اصیل ایرانی تقدیم شد به آلبوم "باده تویی" اثر "حسین علیزاده"، "محمد معتمدی"، "راحله برزگری"، و "صبا حسینی"تندیس بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی و فیلم تقدیم شد به "سربداران" اثر "فرهاد فخرالدینی" و "بیژن کامکار"فخرالدینی از "حسین علیزاده" بابت پیشنهاد ساخت موسیقی این فیلم به وی تشکر کرد و وی را باعث و بانی ساخت موسیقی فیلم سربداران دانست.



تندیس آلبوم برگزیده موسیقی پاپ تقدیم شد به "مهدی یراحی" آلبوم "امپراطور" و "حمید حامی" "یک لحظه عاشق شو"،تندیس انتخاب مردمی آلبوم برگزیده موسیقی اصیل ایرانی تقدیم شد به آلبوم "نه فرشته ام نه شیطان" اثر "همایون شجریان" و "تهمورس پورناظری"،"تهمورس پورناظری" به نیابت از خود و "همایون شجریان" به روی صحنه آمده و گفت: خیلی خوشحالم که امشب به مناسبت موسیقی یک بار دیگر دور هم جمع شده ایم و تشکر ویژه ای دارم از مردمی که این آلبوم را با عشق در دل خود جای دادند و بازخورد آن را هم دیدیم و پوزش دارم از کسانی که از این آلبوم دل آزرده شدند.



تندیس بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی تقدیم شد به آلبوم "باران تویی" از گروه "چارتار" و "بعد یازدهم" "حافظ ناظری" ،"حافظ ناظری" پس از گرفتن تندیسش گفت: ممنون بابت این همه لطف اما بعد یازدهم در ایران فقط بیست دقیقه اش منتشر شده و اثر به صورت کامل حدود دو هفته ی دیگر منتشر می شود. من خیلی با کارشناسانی که در این جشن داوری کرده و حضور دارند آشنا نیستنم اما خیلی خوشحالم که از یک جشن ایرانی به خاطر آلبومم جایزه گرفتم.



وی ادامه داد: به عنوان کسی که حدود 14 سال خارج از ایران زندگی کرده و حال بازگشته و یک  باره وارد جو خاصی شده این مسئله را باید بگویم. حس می کنم در این جو موسیقی، کمی کدورت ها وجود دارد باعث دوری هنرمندان آن از یکدیگر شده است.


 
ناظری تصریح کرد: اساتید حال و روز موسیقی ما خوب نیست ما فقط در ایران زندگی نمی کنیم بلکه در یک دهکده ی جهانی زندگی می کنیم و همه دارند ما را می بینند و متاسفانه موسیقی ما به هر دلیلی مهجور مانده و باید کاری شود که جهانیان موسیقی ایران را بشنوند. به امید آنکه خورشید عشق و دوستی در موسیقی ایران طلوع کند.



"محمد معتمدی" خواننده موسیقی سنتی ایران در ادامه برنامه به اجرای موسیقی زنده پرداخت.

پس از اجرای معتمدی از "نادر مشایخی"، "محمد موسوی"، "کیخسرو پورناظری" و "پیروز ارجمند" دعوت شد تا به روی سن آمده تا ادامه ی برندگان را اعلام نمایند.




تندیس آهنگساز برگزیده موسیقی اصیل ایرانی تقدیم شد به "حسین علیزاده" برای آلبوم "باده تویی"

اعاده ی حیثیت "حسین علیزاده" از "هوشنگ کامکار" .





"حسین علیزاده" پس از گرفتن تندیس گفت: افتخار می کنم در شبی که از "فرهاد فخرالدینی" تجلیل می شود من حضور داشته و برنده این تندیس شدم. این شب، شب انسی است که به ابتکار بخش خصوصی برگزار شده و باعث شده که بچه های موسیقی را دور هم جمع کند که البته نه اینکه باهم مشکلی داشته باشند  بلکه بخاطر  این است که خیلی گوشه گیرند. با اعتماد کامل باید گفته شود که امشب باعث دوستی ها و نزدیکی ها می شود.



وی ادامه داد: وضعیت موسیقی ایران وضعیت نرمالی نیست و باید تکلیف خیلی از مسائل موسیقی توسط اهل فن آن حل شود. درباره ی مسائل موسیقی خیلی چیزهای مغشوشی وجود دارد. یک اغتشاشی در همه ی موسیقی وجود دارد چه پاپ چه کلاسیک و چه سنتی و چه رپ که قرار است مجوز بگیرد همه درگیر این بی نظمی هستند. من رپ مجاز را نمی فهمم چون رپ در همه ی جهان، موسیقی خلاف قانون بوده است.

وی افزود: قدر کسانی که سابقه ای طولانی در موسیقی دارند را بدانید این ها راهنمای شما در جامعه هستند. متاسفانه نسل جدید یک مقداری توهم در نوآوری دارد همه جوامع دنیا زمانی متحول می شوند از فرهنگ خود تغییر می کنند اما متاسفانه ما جهان سومی ها چشم داریم به جوامع غربی تا از آن ها کپی کنیم. ما در موسیقی هایمان ایران و هویت ایرانی را فراموش نکنیم.

علیزاده تصریح کرد: ما امشب اصلا موسیقی سنتی نداشتیم که بنده سردمدار آن باشم یا آلبوم "باده تویی" اصلا سنتی نیست که فخر من باشد. هنرمند هیچ وقت نمی تواند آدم بدی باشد و بد حرف بزند بنده همین جا در شب موسیقی اعاده حیثیت می کنم از"هوشنگ کامکار" که خیلی با او رفتارهای بد و زننده شد. که اینجا جا داشت استاد "شهرام ناظری" دخالت می کردند تا کار به اینجا نکشد.

این استاد موسیقی در انتها خاطرنشان کرد: یک چیزهایی باید در جامعه درست شود که آن هم توسط اهالی موسیقی امکان پذیر است ما سلسله ی زنجیر هنری هستیم که روزی در جامعه شکل می گیریم.


 
در ادامه مراسم، یادی از"پرویز مشکاتیان" که 30 شهریور پنجمین سال مرگ وی است زنده شد.

موسیقی و یک وحدت صنفی

در ادامه مراسم "پیروز ارجمند" رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه توفیق خدمت گذاری به موسیقی را دارم و افتخار بزرگی است که امشب در خدمت استاد یکدانه ی خودم "محمد موسوی" هستم.

وی ادامه داد: استاد "حسین علیزاده" به نکته ی درستی اشاره کردند و بنده هم برآن تاکید دارم و آن این است که ما نیاز به یک وحدت صنفی داریم.

رئیس دفتر موسیقی افزود: ما در دفتر موسیقی سعی کردیم حداقل چیزی را  که وظیفه ی ما است برآورده کنیم و آن هم بررسی کارشناسانه اشعار و موسیقی و آثاری است که به طور کامل به دفتر ما ارسال می شود. که این نوید را به شما می دهم که زمان صدور مجوز به دلیل فعالیت بالای ما به کمتر از یک هفته رسیده و ما در این مدت زمان کوتاه مجوز قطعه یا آلبوم را صادر می کنیم.

ارجمند در انتها خاطر نشان کرد: از منظر دیگر وظیفه ی ما احترام و کرامت بزرگان است به همین خاطر لیستی از افراد و اساتید در دفتر موسیقی کامل شده که در صورت خدمات، این ها در اولویت ما قرار بگیرند.

وی سپس تندیس بهترین نوازنده سازهای ایرانی را به "ارسلان کامکار"، "اردوان کامکار"، "کیوان ساکت"، "پژمان حدادی"، "علی قمصری" و "سهراب پورناظری" تقدیم کرد.

در ادامه "کیوان ساکت" حق استاد شاگردی را ادا کرده و ضمن اعلام خاطره هایی با "حسین علیزاده" وی را استاد خود خواند و پیشرفت و جایگاه امروز خود را مدیون مهربانی های این استاد تار و سه تار ایران دانست.

 بنا براین گزارش؛ تندیس نوازنده برگزیده سازهای غیرایرانی به "امید حجت"، "بابک ریاحی پور"، "همایون نصیری"، "علی جعفری پویان"، "هومن نامداری" و "آتنا اشتیاقی" تقدیم شد.

بعد از این همه نصیحت حال نوبت رفاقت
 
در ادامه جشن "علی جعفری پویان" ضمن قدردانی گفت: امسال خداوند "پدرام فریوسفی" را مجددا به ما برگرداند و دلم می خواهد که پدرام به روی سن بیاید و بداند که جایزه را با همه ی ما سهیم است.
که این امر موجب تشویق حاضران شد و "پدرام فریوسفی" با حالت بهت به روی صحنه آمد و به حاضران سالن احترام گذاشت.

تندیس بهترین تهیه کننده و ناشر آلبوم موسیقی تقدیم شد به "صدرالدین حسین خانی" و شرکت "ایران گام"که پیروز ارجمند درباره وی این طور گفت: "صدرالدین حسین خانی" یکی از پیشکسوتان این صنعت هستند و ممنونم از اینکه نبض این صنعت را در دستان خود گرفته اند.

تندیس بهترین تهیه کننده کنسرت تقدیم شد به "محمدحسین توتونچیان" و شرکت "ققنوس".

تندیس بهترین تنظیم کننده موسیقی پاپ و تلفیقی تقدیم شد به "رضا تاجبخش".

"رضا تاجبخش" گفت: افرادی که در این بین کاندید بودن هرکدام به تنهایی یک موزیسین بی نظیر و فوق العاده هستند و شاید شانس من بوده که تندیس به من رسید.

در ادامه برنامه یاد و خاطره ای از هنرمندان عرصه موسیقی که در این یک سال گذشته از دست داده ایم زنده شد و در همین باب "احسان کرمی" گفت :سال گذشته بزرگوارانی را جامعه ی موسیقی از دست داد که شاید در صدراین افراد "محمدرضا لطفی" و "سیمین بهبهانی" وجود دارند که به معنای واقعی غیرممکن است بتوان برای آن ها جایگزینی پیدا کرد.

در ادامه مراسم گروه آوازی تهران به سرپرستی و رهبری "میلاد عمرانلو" و خوانندگی "وحید تاج" به اجرای برنامه پرداختند که دو قطعه ی "گنجشکک اشی مشی" و "ای سرزمین من" را اجرا کردند.

تقدیر از سیمین غانم

در ادامه از "حسن ناهید"، "پرویز کلانتری"، "پری ملکی" و "تهمینه میلانی" دعوت شد تا به روی صحنه آمده تا از بانوی آواز ایران تقدیر شود.

در ادامه "سیمین غانم" گفت: هنر یک نیروی برتر است بخصوص هنر موسیقی و آواز که در اوج قرار گرفته و امیدوارم که این برنامه ها هرساله باشکوه تر برگزار شود.

در ادامه از "فرهاد فخرالدینی"، "صدیق تعریف"، "شاهرخ تویسرکانی" و "سالار عقیلی" دعوت شد برای ادامه ی اهدای جوایز.

تندیس بهترین قطعه ی موسیقی اصیل ایرانی از طرف هم کارشناسان و هم مردم تقدیم شد به "چرا رفتی؟" "همایون شجریان" و "تهمورس پورناظری".

سخنان مردانه آقای پورناظری

"تهمورس پورناظری" در ادامه جشن موسیقی ما گفت: اتفاق بسیار خوبی است که در کنار هم هستیم و چقدر خوشحالم که استاد "حسین علیزاده" راهی را باز کرد تا ما رودرروی هم مردانه حرف بزنیم.

تندیس بهترین قطعه تلفیقی تقدیم شد، به "کارن همایون فر" برای موسیقی "برف روی کاج ها".

"کارن همایون فر" گفت: بنده نه شکایتی دارم نه چیز خاصی  فقط ممنونم از "پیمان معادی" که این فیلم را ساخت و از "بابک چمن آرا" که این آلبوم را منتشر کرد و تندیس قطعه تلفیقی مردمی تقدیم شد به گروه "چارتار" برای قطعه ی "باران تویی"،تندیس قطعه ی برگزیده ی پاپ به "مهدی یراحی" و "مونا برزویی" برای قطعه ی "امپراطور" تقدیم شد.

تندیس قطعه ی برگزیده ی پاپ مردمی به "بنیامین بهادری"، "فرید احمدی"، و "نیما وارسته" بخاطر قطعه ی "یه خونه" تقدیم شد.

در ادامه پدر "نیما وارسته" به روی صحنه آمده و از لطف حاضران در سالن تالار وحدت و گروه موسیقی ما بابت این تندیس تشکر کرد.

تندیس بهترین قطعه ی خارج از آلبوم تقدیم شد به "احسان خواجه امیری"، "علیرضا کهن دیری" و "روزبه بمانی" بابت قطعه ی "تاوان"،و دوقطعه ی "نگرانتم" "فرزاد فرزین" و "جاده ی یک طرفه" "مرتضی پاشایی" تندیس بهترین قطعات خارج از آلبوم مردمی را گرفتند.

در ادامه گروه های موسیقی پاپ شروع به اجرا کردند که در مرحله اول "مهدی یراحی" به همراه "احسان نی زن" به روی صحنه رفته و قطعه ی "هرجای دنیایی" را اجرا کردند و پس از ان "مرتضی پاشایی" به همراه گروه موسیقی اش قطعه ی "جاده ی یک طرفه" را اجرا کرد.

"احسان کرمی" در ادامه ی برنامه آرزوی سلامتی و بهبود را برای "مرتضی پاشایی" کرد.

در ادامه از "افشین یداللهی"، "سیدعباس سجادی"، "علیرضا میرعلی نقی" بابت جوایز بخش انتهایی به روی صحنه دعوت شدند.

تندیس ترانه برگزیده موسیقی پاپ تقدیم شد به "مونا برزویی" برای قطعه ی "امپراطور".
 
تندیس دوم به "روزبه بمانی" بابت ترانه "ماه عسل با صدای "فرزاد فرزین" تعلق گرفت.

تندیس ترانه سرای برگزیده موسیقی پاپ بازهم به "روزبه بمانی" برای آلبوم های "امپراطور" و "شخصی" تعلق گرفت.

تندیس آهنگساز برگزیده ی موسیقی پاپ به "شهاب رمضان" برای آهنگسازی آلبوم های "جشن تنهایی" و "28" تعلق گرفت.

تندیس ویژه ی اهالی رسانه به بهترین آلبوم اولی به گروه "چارتار" تعلق گرفت.


انتهای پیام/
برچسب ها: موسیقی ، جشن ، سالانه ، ستارگان ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار