یک استاد دانشگاه ایلینویز که به علت انتقاد از رژیم صهیونیستی ماه پیش از این دانشگاه اخراج شده بود، خواستار بازگشت به کار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست، "استیون سالایتا"، استاد دانشگاه ایلینویز که به علت انتقاد از رژیم صهیونیستی در صفحه خود در توییتر، ماه پیش از این دانشگاه اخراج شده بود، روز سه شنبه خواستار بازگشت به کار شد. 

وی که برای نخستین بار به طور علنی درباره اخراج خود از دانشگاه سخن می گفت اعلام کرد:" من طرفدار تساوی حقوق و فضایی باز و عادلانه برای بیان افکار و عقاید هستم. هیچ مدرکی قانونی درباره ادعاهایی وجود ندارد که وجهه مرا خدشه دار و آینده کاری مرا تحت تاثیر قرار داده است."

سالایتا، استاد سابق زبان انگلیسی دانشگاه " ویرجینیا تک" اکتبر 2013 با پیشنهاد مسئولان دانشگاه ایلینویز برای تدریس برنامه " مطالعات هند و آمریکا" از ژانویه 2014 موافقت کرد. اما اوایل ماه اوت پس از آنکه سالایتا چند پیام انتقاد آمیز از اسرائیل در صفحه خود در توییتر قرار داد، مسئولان دانشگاه ایلینویز با وی قطع همکاری کردند.  

وی در صفحه اش در توییتر نوشته بود :" تنها اسرائیل می تواند حدود 300 کودک را ظرف چند هفته قتل عام کند و مدعی شود که خودش قربانی شده است. اگر نتانیاهو با گردنبندی که از دندان های کودکان فلسطینی ساخته شده، در تلویزیون حضور یابد، هیچ کسی تعجب نخواهد کرد. " 

در پی اخراج سالایتا از دانشگاه ایلینویز، این هفته رایانامه هایی به این دانشگاه ارسال شد که در آنها تصریح شده بود سالایتا به خاطر تهدید حامیان مالی ثروتمند دانشگاه اخراج شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار