نماینده میناب، رودان و جاسک گفت: مردم شرق هرمزگان منتظر تسریع در اجرای مصوبات سفر به این استان توسط رئیس‌جمهور هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید‌عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 1 مهر) ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مردم شرق هرمزگان منتظر تسریع در اجرای مصوبات سفر به استان هستند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان داشت: تسریع در ایجاد منطقه آزاد جاسک و اعلام منطقه شهری و محدوده‌ای از غرب و شرق جاسک به عنوان منطقه آزاد و هم چنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سیریک، میناب، بندر خشک و رودان و توسعه منطقه آزاد این مناطق در آینده می‌تواند روند توسعه این منطقه مهم را شتابان کند.  
 
وی تصریح کرد: دولت در لایحه برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به توازن منطقه‌ای و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته داشته باشد و اعتبارات ویژه‌ای را برای بخش‌هایی همچون جبران خسارت وارده به کشاورزان و باغدارانی که از خشکسالی یا بیماری‌های گیاهی آسیب‌ دیده‌اند، اختصاص دهد.
 
وی در ادامه افزود: دولت اصل و سود تسهیلات را برای کشاورزانی که آسیب دیده‌اند پرداخت نماید و معافیت 20 درصدی نیز برای بازارچه‌های مرزی کمتر توسعه یافته به ویژه میناب، سیریک، کوکسر، کوهستک برقرار کند.  
 
هاشمی بیان کرد: تامین منابع اعتباری ویژه برای آبرسانی و بازسازی شبکه داخلی روستاهای استحفاظی این استان که حدود 800 روستا می‌شود مد نظر قرار دهند و از منابع اعتباری برداشت شده از صندوق توسعه ملی حداقل یک میلیارد دلار به این امر اختصاص داده شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: احداث آب شیرین کن در مناطق ساحلی، توسعه شبکه برق روستاها، احداث راه روستایی و احداث واحدهای آموزشی جایگزین واحدهای تخریبی در مناطق کمتر توسعه یافته و هم چنین حمایت ویژه از آموزش و پرورش و تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته، نیاز به حمایت ویژه از ایثارگران و پرداخت مطالبات همه آن‌ها و هم چنین ایجاد صنایع بزرگ و اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته و مستعد از دیگر نیازهای این استان می‌باشد.
 
نماینده میناب، رودان و جاسک خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برای دیدن مسائل و مشکلات آموزشی سفری به شرق استان هرمزگان داشته باشید تا در مورد نیاز و تامین نیروی انسانی، منابع خاص برای شهرستان‌های شرق استان با توجه به کمبود هزار نفری نیروی انسانی، افزایش شهریه سهمیه شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در دانشگاه فرهنگیان اقدامی انجام دهید.
 
وی در ادامه افزود: ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در بخش کوهستک و ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش به اداره و هم چنین پرداخت فوق العاده مرزی به تمامی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان‌های محروم شرق هرمزگان و تجهیز کلاس‌های درس به وسایل سرد کننده و هوشمند از دیگر نیازهای این استان است که می‌خواهیم توسط وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار بگیرد.  
 
هاشمی خطاب به وزیرجهاد کشاورزی اظهار داشت: منتظر بازدید جنابعالی از مناطق آسیب دیده هستیم تا در مورد مباحثات مطرح شده در جلسه طرح سوال که در خصوص جبران خسارات وارده به کشاورزان و لیموکاران رودابی و مینابی جبران خسارت شود زیرا میزان خسارت حداقل به 200 میلیارد تومان برآورد شده است که باید در لایحه بودجه سال 94 پیش‌بینی شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خطاب به وزیر نیرو گفت: برای دیدن مشکلات مردم منطقه در زمینه آب شرب، کشاورزی و نظارت بر اجرای طرح‌های آب و برق و آب شیرکن در هرمزگان سفری به این منطقه داشته باشید.
 
وی خطاب به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تسریع در تکمیل و راه اندازی بیمارستان دوم شهر رودان و تامین پزشک متخصص و آمبولانس مورد نیاز بیمارستان‌های شرق هرمزگان، تسریع در ساخت بیمارستان سیریک و شبانه روزی شدن مراکز درمانی  کوهستک از نیازهای این شهرستان‌ها است که باید سریعا مورد بررسی قرار گیرد.  
 
نماینده میناب، رودان و جاسک در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی از آغاز طرح راه و مسکن مهر در منطقه و هم چنین تسریع در آغاز بزرگراه ساحلی منطقه جاسک، سیریک و میناب، تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از اسکله چند منظوره سیریک و تسریع در توسعه و لایه روبی بندر تیاب میناب و تسریع در مطالعه راه اندازی راه آهن بندرعباس میناب، جاسک چابهار و تعیین تکلیف فرودگاه چابهار و توسعه فرودگاه جاسک تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نطق ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار