عضو کمیسیون بهداشت گفت: ضمن حمایت همه جانبه از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، توقع داریم که در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و انگلیس و گردن کشی آن‌ها ایستادگی کنند و ذره‌ای از حقوق ملت کوتاه نیایند، چرا که سابقه این کشور‌ها برای ما روشن است و آن‌ها با ساختار نظام ما مشکل دارند، لذا هر روز بهانه تراشی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم فارسان، کیار و کوهرنگ در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱ مهرماه) در نطق میان دستور اظهار داشت: هفته دفاع مقدس که تجلی ایثار، مقاومت، مجاهدت و همت بلند ملت ایران برای اعتلای عزت و استقلال کشور است را تبریک می‌گویم و یاد امام (ره) و شهدا را گرامی می‌داریم، نام آورانی که هنوز یادشان در باب دلمان موج می‌زند، آنان که به خاک افتادند تا ما از خاک برخیزیم و پیام اطاعت از ولایت را به عنوان عبادت به ما هدیه دادند.  
 
وی با اشاره به اولین روز سال تحصیلی ۹۳_۹۴ افزود: شروع بهار تعلیم و تربیت و زنگ بیداری به سوی فردای روشن و طلوع دوباره صبح دانش را به سحرخیزان و دلدادگان عرصه علم مبارکباد.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: از مقام معظم رهبری به خاطر ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری تشکر می‌کنم و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای ایشان دارم. 

عزیزی فارسانی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: امروز ریاست جمهوری برای شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه سازمان ملل متحد وارد نیویورک شده و این در شرایطی است که سال گذشته کلید تدبیر قفل مذاکرات هسته‌ای را باز کرد، این در حالیست که سخت‌ترین مذاکرات هسته‌ای از هفته پیش شروع شده است.

وی افزود: ضمن حمایت همه جانبه از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، توقع داریم که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و انگلیس و گردن کشی آن‌ها ایستادگی کنند و ذره‌ای از حقوق ملت کوتاه نیایند، چرا که سابقه این کشور‌ها برای ما روشن است و آن‌ها با ساختار نظام ما مشکل دارند، لذا هر روز بهانه تراشی می‌کنند.  
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در حالی که آمریکا از نقض حقوق بشر و حمایت از مبارزه با تروریسم دم می‌زند، خود اولین سازنده بمب اتم بوده و زاینده تروریسم همچون القاعده، داعش و تکفیری‌ها است.  
 
عزیزی فارسانی در بخش دیگری از نطق خود به مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: دو راهکار برای مبارزه با موادمخدر این بلای خانمان سوز وجود دارد و آن اینکه اعتبارات صرف فرهنگ‌سازی و پیشگیری و آموزش شود و دوم اینکه دولت به صورت مستقیم مقابله با موادمخدر را با نظارت دقیق برعهده بگیرد، چرا که تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه هم وجود دارد.  
 
وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو گفت: متاسفانه استان‌های همجوار، سوء مدیریت و بی‌تدبیری در مصرف آب را سیاستمدارانه و زیرکانه به استان‌های دیگر ربط می‌دهند و با حربه‌های خاص و فرافکنی‌های مغرضانه برای پوشش ضعف مدیریت خود به دولت فشار می‌آورند که نمونه این اقدام را اخیرا می‌توان تونل گلاب مشاهده کرد.  
 
نماینده مردم فارسان، کیار و کوهرنگ خطاب به وزیر نفت تصریح کرد: استان ما محل انتقال روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت و چند صد متر گاز به سایر نقاط کشور است، اما چه سودی بجز آلودگی چشمه‌ها و آب شرب نصیب مردم شده است، سه سال است که این‌آب‌ها آلوده به نفت است، اما مسئولان در خواب غفلت هستند، آیا مسئولان خود حاضرند که یک قطره از این‌آب را نوش جان کنند؟  
 
عزیزی فارسانی همچنین خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تا زمانی که بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند و به جای عملیات بانکی سود خود را از سرقفلی شعب بدست می‌آورند و نظارت بانک مرکزی ضعیف باشد و مسیر آن را گروه‌های سیاسی مشخص کنند، چگونه می‌توان امید به اصلاح مسائل اقتصادی، پولی و اشتغال داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، مذاکره ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار