یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است عمومی‌ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در حاشیه همایش امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر لزوم آموزش عمومی کارکنان دولت در زمینه آشنایی با فریضه امر به معروف و نهی از منکرگفت: همه کارکنان بخش دولتی و خصوصی موظف به گذراندن این دوره‌ها هستند.

کاوه افزود:عدم آمادگی کافی در جوانان برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی، آسیب‌پذیری آنان را بالا برده است که به همین منظور با ورود جوانان به عرصه‌های جدید باید به امر به معروف نگرشی کاربردی‌تر صورت گیرد.

کاوه افزود: اکنون که غرب با ترویج انواع مدها و پوشش‌ها و گویش‌ها سعی در ترویج و توسعه بی‌دینی و اباحی‌گری دارد، امر به معروف می‌تواند ابزاری کارآمد در مقابله با آن باشد.

به گفته این مسئول، وی تعامل و هم‌سویی اعضای این ستاد را گامی مهم در زمینه پیشبرد اهداف ستاد، برای احیای این فریضه الهی عنوان کرد.

وی در پایان نقش خانواده‌ها را در آموزش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به فرزندان خود نقش غیر قابل‎انکار اعلام کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید از درون خانواده‌ها شروع شود تا در جامعه نیز بازخوردی مناسب داشته باشد. گفتنی است :شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان در سال جاری به 800 شورا رسید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تهاجم ، مبارزه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.