هرمزگان/

آغاز برداشت پسته از باغات حاجی‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد از برداشت محصول پسته از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛محمدعلی علیپور از برداشت محصول پسته در حاجی‌آباد خبر داد و گفت: در بیش از 430 هکتار از باغات حاجی‌آباد درخت پسته وجود دارد و تعداد 167 بهره‌بردار در مناطق شمالی و هم‌مرز با استان کرمان و فارس و تنها شهرستان استان است که پسته در آن کشت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این محصول به دو صورت تر و رسیده برداشت می‌شود، افزود: پیش‌بینی می ‌ود امسال عملکرد پسته بصورت تر سه تن در هر هکتار و عملکرد پسته خشک یک تن در هر هکتار باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، بیشترین سطح برداشت به صورت تر از اواخر مردادماه آغاز و تا نیمه شهریور به پایان می‌رسد، برداشت محصول رسیده پسته نیز از اواخر شهریور آغاز و با انجام عملیات پس از برداشت در ترمینال ضبط پسته تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد اوحدی، احمد آقایی، کله قوچی و اکبری را از جمله ارقام کشت شده در این شهرستان عنوان و اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط، اوحدی رقم مناسبی برای این شهرستان است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: برداشت پسته به صورت دستی و نیروی انسانی است که در مدت زمان برداشت از جوانان بیکار همان منطقه بکار گرفته می‌شود.
 
علیپور از وجود یک ترمینال ضبط پسته در این شهرستان خبر داد و افزود: با سرمایه شخصی تولید کننده محصول در منطقه دهنو و خوشن‌آباد احداث شده است و در منطقه صالح‌آباد نیز یک ترمینال دیگر در حال احداث است که در سال آینده بهره‌برداری ی می‌شود با افتتاح این واحدهای فرآوری در سال آینده تولید محصول خشک افزایش و از برداشت به صورت تر کاسته می‌شود.
 
وی در ادامه درباره مزیت‌های تولید این محصول به ارزآوری، اشتغال‌زایی و مقاوم بودن آن به خشکی اشاره کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش
برچسب ها: پسته ، باغ ، کشاورزی ، صالح آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.