زیباکلام:

وضعیت توافق نامه هسته‌ای نگران کننده است

استاد دانشگاه گفت: وضعیت توافق نامه نگران کننده است و به اعتقاد من برنامه هسته‌ای ایران در توافق‌نامه نهایی جامع به حداقل ظرفیت خود کاهش و نهایتا از بین خواهد رفت.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سعید زیبا کلام" در کنفرانس خبری "راه و چاه" که عصر امروز در پاتوق مطبوعات برگزار شد با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان اظهارداشت: برای واکاوی این مساله با یک شوال شروع می‌کنم که سیاست خارجی دولت تدبیر و امید به کجا پیش می‌رود؟ و در صورت پاسخ به آن انتظارات واهی که سابقا برخی از دولت داشته‌اند منتفی می‌شود.

وی افزود:‌ از ابتدای امر دولت وعده فروپاشی تحریم‌ها را داده بود و متعاقبا فروپاشی تحریم‌ها را با رونق وضعیت معیشتی مردم پیوند داده بود که خود این نقطه آغاز کج بنا نهاده شد که باعث ایجاد بنای ویرانی می‌شود که بر روی این شالوده بنا نهاده شده‌ است. 
 
زیباکلام ادامه داد:‌ وعده داده شده بود تحریم‌ها برداشته می‌شود و ساختمان تحریم‌ها فرو می‌ریزد و به ویژه مطرح کردن این موضوع که مسئله غنی‌سازی احراز و به رسمیت شناخته شده است اما با بررسی دقیق و ابتدایی می‌توان فهمید ساختمان‌ تحریم‌ها ریخته نشده بلکه در ارتباط با موضوع هسته‌ای نیز تحریم‌هایی یکی پس از دیگری پس از امضای توافق نامه بر علیه ایران اجرا شده است.

وی تصریح کرد:‌ اما امروز آمریکایی‌ها می‌گویند برنامه غنی‌سازی اساسا پذیرفتنی نیست و نه تنها غنی‌سازی 20 درصد منتفی است بلکه 5 درصد نیز زیر سوال برده شده اما امروزه نه تنها چنین امری محقق نشده بلکه برنامه غنی‌سازی ایران را برای خودشان قابل قبول ندانستند و در حد نمایش تحقیقاتی از آن نام بردند و غنی‌سازی ایران تماما در اختیار آمریکا قرار گرفت.

زیباکلام افزود: در صورت موافقت کشور آمریکا می‌بایست این غنی‌سازی صورت می‌گرفت و امروزه این اتفاق رخ داده پس مذاکرات و توافق‌نامه نهایی جامع به کجا خواهد رسید؟ به جایی می‌رسد که منافع ملی و مسائل انقلاب رعایت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من برنامه هسته‌ای ایران در توافق‌نامه نهایی جامع به حداقل ظرفیت خود کاهش و نهایتا از بین خواهد رفت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ساختمان ، حقوق ، مسئله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار