تشکری هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

بازسازی 170اتوبوس تا اوایل هفته آینده/ ایمن سازی 3900مدرسه در سطح شهر تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بازسازی 170 اتوبوس در سطح شهر تهران تا اوایل هفته آینده خبر داد.

سیدجواد تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که هر ساله با شروع فصل تابستان و فعالیت گسترده برای ا فزایش حداکثر ظرفیت حمل و نقل عمومی آغاز می‌شود گفت: فعالیت همکاران ما در خصوص حمل و نقل عمومی همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای تابستان آغاز می‌شود این اقدامات برای آماده سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در مترو، اتوبوسرانی و تاکسی و همین طور در موضوع ایمن سازی معابر شهری به اقدامات اجرایی در مترو اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری 78واگن جدید، 8رام قطار درون شهری و 32واگن مسیر تهران- کرج به واگن‌های دو طبقه به ناوگان اضافه می‌شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد:‌همچنین حدود 30هزار ظرفیت جا به جایی روزانه افزایش می‌یابد که با توجه به این امر توجه به حمل و نقل عمومی ضروری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  با اشاره به این که از تابستان کار بازسازی اتوبوس‌های فرسوده آغاز شده تصریح کرد: با توجه به این که در حدود 4سال ورود اتوبوس‌های جدید نداشتیم مجبور شدیم اتوبوس‌های از رده خارج و اسقاطی را مجددا بازسازی کنیم که تا اول هفته اتوبوس‌های بازسازی شده از 161دستگاه به 170دستگاه می‌رسد.

تشکری هاشمی افزود: همچنین تلاش داریم تا پایان سال اتوبوس‌های بازسازی شده به 450دستگاه برسد و آن‌ها را در تشکیلات اتوبوسرانی به کار گیریم.

وی به وضعیت رسیدگی به تاکسی رانی در سرویس مدارس اشاره و عنوان کرد:‌ با توجه به این که فرزندان امانت دست رانندگان سرویس مدارس هستند راننده‌ها باید با آمادگی لازم را داشته باشند و خودروهای آن‌ها حداکثر پنج سال عمر داشته باشد که ما همه ا ین نکات را در طول تابستان انجام دادیم.

وی افزود: ایمن سازی تمام مدارس تهران نقاط هدف ما بودند که حدود 3900مدرسه در مقاطع مختلف دبیرستان و راهنمایی و تمامی مناطق 22گانه شهر تهران قرار دارند موضوع ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در بعضی از موارد با اجرای خط کشی، تابلو، چراغ و نصب سرعت گیر سعی کردیم آرام سازی اطراف مدارس را انجام دهیم.

تشکری هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا فرهنگ ترافیک و مشارکت هر چه بیشتر مدیران و مربیان در تربیت دانش آموزان طرح‌های آموزشی برای والدین، پلیس مدرسه و همین طور مربیان مهدها از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار