سند نظامنامه آموزشي تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي تدوین شد

در راستاي پیاده‌سازی الزامات استاندارد ISO10015 سند نظامنامه آموزشي تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي شرکت فرودگاه‌های کشور تدوین شد.

به‌گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به  نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ سیدمحمود رضوی مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی ضمن اعلام این خبر بر نقش استاندارد ایزو 10015 به‌عنوان يك سند براي تهیه راهنمای سازمان به‌منظور شناسایی، تجزیه، تحلیل و نقشه راه حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: کیفیت منابع نیروی انسانی فاکتوري کلیدی برای حفظ عملکرد بالاي سازمان است.

وی لزوم سرمایه‌گذاری مستمر برای توسعه نیروی انسانی را ضروری خواند و افزود: این سرمایه‌گذاری جز با آموزش میسر نمی‌شود.

رضوی ادامه داد: با آموزش هدفمند و اثربخش مي‌توان در مفروضات ذهني كاركنان، نوسازي و رفتارهاي جديدي را در سازمان ايجاد كرد.

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی خاطرنشان کرد: برای هدف‌گذاری صحیح سرمایه‌گذاری آموزشی، نیاز به سیستمی است که فرایندهای توسعه منابع انسانی را طرح‌ریزی، پیاده‌سازی، ارزیابی و کنترل کند و كسب این مهم جز با پیاده‌سازی و تدوین نظامنامه آموزشی براساس استاندارد ایزو 10015 امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن قدردانی از عملکرد مثبت حوزه آموزش اداره‌کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهي تصریح کرد: پياده‌سازي الزامات ايزو 10015 در راستاي ارتقای كيفيت دوره‌هاي آموزشي صورت می‌گیرد كه براساس آن سند نظامنامه آموزشي تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي تهيه و تدوين شده‌است.
رضوی ادامه داد: اين نظامنامه يكي از مهمترين اسناد بالادستي حوزه آموزش اداره‌كل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی محسوب می‌شود.

به گفته وی اين سند مي‌تواند الگوي مناسبي جهت اقدام مشابه در ساير حوزه‌هاي شركت فرودگاه‌هاي كشور قرار گيرد.

رضوی اظهار داشت: پیاده‌سازی صحیح استاندارد ایزو 10015 در حوزه تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي کمک می‌کند تا اقدامات کنشی به جای اقدامات واکنشی و منفعلانه در ارتباط با صلاحیت پرسنل انجام شود.

وی اضافه کرد: براساس سند نظامنامه آموزشي تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي، نیازهای آموزشی آتی کلیه پرسنل براساس طرح‌ها، اهداف استراتژیک شرکت فرودگاه‌ها، نوع فعالیت هرحوزه و با توجه به منابع داخلی و خارجی طراحي و اجرا مي‌شود.

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: اجراي اين نظامنامه ضمن پایش و بهبود فرایند آموزش و حصول اطمينان از كيفيت آموزشي در سطح كلان، صرفه‌جويي و در نهايت خودكفايي تخصصي و شغلي و رسيدن به اهداف كيفي و بهبود توانايي‌ها در حوزه‌هاي مختلف را سبب مي‌شود.

گفتنی است؛ فرآیند آموزش در استاندارد ایزو 10015 شامل مراحل نیازسنجی، طراحی و برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا و ارزشیابی نتایج آموزشی است.

اتنهای پیام/
برچسب ها: سند ، نظامنامه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار