رویترز:

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان، فصل جدیدی در مناسبات دوجانبه

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولین نشست ایران و عربستان سعودی در سطح وزرای امور خارجه از زمان انتخاب حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور در سال 2013 میلادی برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رویترز نوشت: ایران و عربستان سعودی در مسائل مختلفی از جمله اوضاع سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن اختلاف نظر داشته اند و احتمال می رود این نشست به ذوب شدن یخ های مناسبات میان دو کشور کمک کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نیویورک گفت این مذاکرات احتمالا به بهبود مناسبات منجر خواهد شد.

ظریف اعلام کرد : هم من هم همتای سعودی‌ام معتقدیم این نشست برگ نخستی از فصل جدید در روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود : امیدواریم این فصل جدید در برقراری صلح و امنیت منطقه ای و جهانی موثر باشد و منافع کشورهای اسلامی را در سراسر جهان تامین کند. 

سعود الفیصل در اشاره به پیشروی های گروه داعش در عراق و سوریه گفت از حساسیت اوضاع کاملا آگاه است.

وی افزود: کاملا از اهمیت و حساسیت این بحران آگاهیم و فرصتی پیش رو داریم. ما معتقدیم با استفاده از این فرصت گرانبها و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته ، می توانیم با موفقیت از عهده این بحران برآییم. 

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: این دو کشور در منطقه صاحب نفوذند و همکاری میان آنها تاثیرات روشنی بر برقراری امنیت منطقه ای و جهانی خواهد داشت. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار