وسعت استان قم چیزی حدود ۱۲ هکتار است که از این میان ۲ هزار هکتار معادل یک ششم استان دارای بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛  محسن عابدینی‌پور عضو شورای شهر استان قم گفت:سیاستی در وزارت راه وشهر سازی طی سالیان گذشته وجود داردکه برای نوسازی این بافت ها ارائه میشود.

،محسن عابدینی‌پور، درباره راه های موجود برای اصلاح بافت های فرسوده در استان قم اظهار کرد: وسعت استان قم چیزی حدود ۱۲ هکتار است که از این میان ۲ هزار هکتار معادل یک ششم استان دارای بافت فرسوده است.

وی با بیان اینکه مشکلات نقدینگی پرداخت تمهیدات نوسازی سال 92 موفق نبوده و برای سال 93 پرداخت نشده است اظهار داشت:معیار های تعیین کننده بافت فرسوده در حال تجدید نظرات است.

وی با اشاره به طرح های تشویقی و تسهیلات به صاحبان بافت های فرسوده گفت: وام های کم بهره ای برای مالکان بافت های فرسوده که اقدام به اصلاح بافت فرسوده می کنند در نظر گرفته شده است.

عابدینی پور در پاسخ به اینکه چرا مردم رغبتی برای اصلاح بافت فرسوده دارند، بیان کرد: علاوه بر مسائل و مشکلات مالی، یکی از مهمترین عوامل را می توان تعریض ملک های فرسوده دانست، چرا که وقتی ملکی نوسازی می شود اکثر قریب به اتفاق مشمول تعریض می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: چون بیشتر بافت های فرسوده در محله های قدیمی با کوچه های کم عرض قرار دارند مشمول تعریض می شوند و ملک باید چند متر عقب نشینی کند و کوچکتر شود ز همین رو مالکان برای اصلاح بافت فرسوده خود رغبتی ندارند.

 وی در پایان عنوان کرد: برای ترغیب مردم به اصلاح بافت های فرسوده دولت و شهرداری باید طرح های تشویقی در نظر بگیرند، تا مردم به یاری مسئولان به اصلاح بافت فرسوده ترویج شود.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، اصلاح ، بافت ، فرسوده ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.