همایش "آسمان بچه ها " 5 مهر افتتاح خواهد شد و مخاطبان اصلی این همایش نوجوانان و جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست رسانه‌ای همایش بین‌المللی "آسمان بچه ها" با حضور علیرضا قزوه دبیر نخستین همایش بین المللی "آسمان بچه‌ها"، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد در دبیرخانه‌ی شورای مناطق آزاد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد درخصوص برگزاری همایش آسمان بچه ها عنوان کرد: از 5 مهر  ماه به مناسبت سالروز آزادی آبادان و 9 مهر ماه روز همبستگی فلسطین و ایران همایش بین المللی "آسمان بچه ها " در آبادان برگزار می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به صلح اظهار داشت:اصلاح و اصلاحات واژگانی هستند که ریشه از صلح دارند و بیش از 194 مرتبه در قرآن به آن اشاره شده اما متاسفانه این واژه در سرزمین ما کمتر پرداخته شده است، شاید به دلیل جنگ‌های متعددی بوده که در کشورهای اسلامی شکل گرفته و عرصه‌ی مقاومت را پررنگ‌تر کرده است.

زم تصریح کرد: زندگی دو روی سکه دارد. یک روی سکه زندگی مقاومت و یک سوی دیگر سکه‌ی زندگی صلح است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در این هفته با برگزاری همایش " آسمان بچه‌ها" ادبیات را متوجه صلح و مقاومت کنیم و اگر نگذاشتند صلح کنیم باید به دنبال مقاومت برویم.

علی‌رضا قزوه دبیر نخستین همایش ادبی هنری بین المللی "آسمان بچه‌ها" در این نشست اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس اتفاق بسیار خوبی در حال رخ دادن است. 5 مهر به مناسبت شکست حصر آبادان و پیروزی غزه در مقابل رژیم صهیونیستی اسرائیل برنامه‌های آسمان بچه ها  را راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم تلفیقی از هنرمندان و ادیبان جهان را در این برنامه دعوت کنیم و این همایش را در منطقه آزاد اروندرود برگزار  کنیم ،البته امیدواریم این کار در سال‌های آینده در دیگر مناطق آزاد نیز برگزار شود.

قزوه تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر چه در ادبیات سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه خواهیم گرفت چرا که این سرزمین مستعد شعر و ادبیات است.

وی افزود: مخاطبان اصلی این همایش نوجوانان و جوانان هستند. همچنین 50 مهمان خارجی از 15 کشور چون، آرژانتین، آلمان، تاجیکستان، لبنان، سوریه، افغانستان، آذربایجان، پاکستان در این همایش حضور خواهند داشت.
 
قزوه گفت: افتتاحیه این همایش در  زمان غروب آفتاب شهر آبادان برگزار می‌شود و مراسم بزرگداشتی نیز برای مصطفی رهنما برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه موسیقی فلسطینی و تاجیکستانی برنامه‌هایی در طول این یک هفته دارند و کارگاه‌هایی نیز در حوزه‌ تجسمی، شعر، تئاتر خواهیم داشت.

قزوه در پایان گفت: شاعران و نویسندگان برجسته از کشورهای مختلف در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و همچنین دو روز این مراسم در برج میلاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، ادبیات ، رسانه ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار