عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر پایتخت با اشاره به قطع اخیر درختان در غرب پایتخت توسط سازمان هواشناسی و اوقاف اظهار داشت: به طور جدی این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حکیمی پور  با اشاره به دغدغه‌ مقام معظم رهبری درخصوص حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران گفت: اعضای شورای چهارم نیز بر همین اساس برنامه‌های خود را تدوین کرده‌اند.

حکیمی پور افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که قطع درختان توسط اشخاص حقیقی انجام نمی شود، بلکه توسط نهادها و شخصیت های حقوقی صورت می گیرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به شدت و تا آخر پیگیر مساله قطع درختان در جنت آباد و تهرانسر توسط سازمان اوقاف و هواشناسی هستیم، تصریح کرد: معتقدیم باید برخورد جدی تری با این موضوع صورت بگیرد .

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات موجود به حد کافی بازدارنده است، تاکید کرد: هم اکنون حتی داریم به این موضوع فکر می کنیم که مصوبات جدیدتر و سختگیرانه تری را نیز در همین زمینه داشته باشیم.

حکیمی پور خاطرنشان کرد: کاربری های فضای سبز به هیچ وجه قابل تغییر نیست حتی کمیسیون ماده 5 نیز نمی تواند زمین های دارای فضای سبز را تغییر کاربری دهد .

عضو شورای شهر تهران افزود: تجاوز به حریم شهر تهران بنا به هر دلیلی ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد .

حکیمی پور با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر چهارم از آغاز به کار خود یکی از دغدغه هایشان همین بحث گسترش فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات بوده است، تصریح کرد:معتقدیم دستگاه قضا باید برای بررسی چنین مسائلی به کمک شورا و شهرداری تهران بیاید .

وی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه ها و نهادهایی که خودشان به نحوی مجری قانون محسوب می شوند و از یک جایگاه قانونی برخوردار هستند، به گسترش فضای سبز شهر تهران کمک کنند، نه آنکه آن را از بین ببرند .

عضو شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه سرمایه های پایتخت به خصوص سرمایه فضای سبز باید حفظ شود، گفت:ما در شورای چهارم تعاملات خوبی با مجلس ، قوه قضاییه ، دولت و زیرمجموعه های آن برقرار کرده ایم و امیدواریم این تعاملات بیشتر شود،تا دیگر مشکلات این چنینی را شاهد نباشیم .


انتهای پیام /
برچسب ها: شورای شهر ، قطع ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار