شاپوری گفت: چوگان یکی از بازیهای اصیل و جزو فرهنگ ما از دیرباز بوده است در حال حاضر بعد از گذشت سالها، دوباره این بازی در کشور رایج شده است.

محمدرضا شاپوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: ما در رشته چوگان به جایگاهی رسیدیم که هم از بازیکنان با تجربه و هم اسب‌های خوب برخورداریم. از آنجایی که اسب نقش بالایی در بازی چوگان دارد باید از اسب‌های کار آزموده در بازیهای چوگان استفاده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هر سال که می‌گذرد هم تجربه بازیکنان بیشتر می شود و هم اسب ها کارآزموده‌تر می‌شوند. چوگان جزو بازی‌های ملی ما است که از سال‌های قبل در کشور ما رایج بوده است.

شاپوری تصریح کرد: در حال حاضر مربی ثابت برای هر باشگاه در رشته چوگان نداریم. فدراسیون مربی بین‌المللی از پاکستان از اوایل اردیبهشت آورده است که به صورت گردشی در سطح باشگاهها نظارت دارد و باعث شده تیم‌ها پیشرفت‌ کافی داشته باشند.

وی بیان کرد: از مسئولان انتظاری ندارم اما خواهش می کنم در برگزاری مسابقات حضور داشته باشند و با حضورشان ما را خرسند کنند.

شاپوری تصریح کرد: خوشبختانه به لطف رییس فدراسیون و مسئولان در تهران 5 زمین استاندارد چمن داریم و از زیر ساخت‌های خوبی برخورداریم که می‌تواند امتیازی خوبی برای ما باشد. امیدواریم مسئولان شهری دیگر هم با احداث زمین‌های چوگان در نقاط مختلف کشورمان این بازی را در سرتاسر ایران رواج دهند.

رییس باشگاه قصرفیروزه در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات چوگان با همه رشته‌های ورزشی تفاوت دارد یک چوگان باز حداقل 2 سال زمان لازم دارد تا هم اسبش و هم خودش آماده شود تا در بازی‌های رسمی هیچ مشکلی تهدیدش نکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مربی ، باشگاه ، رشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار