حاجی محمد احمدی کارشناس رسانه در گفتگو با
خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ گفت: کتابهای مهدکودک و پیش دبستانی بیشتر به لحاظ رنگ و شکل توجه شده و از لحاظ محتوا ضعیف هستند.
وی افزود: باید در این کتابها به جهانبینی،کمک به دیگران، تعاون و همکاری با افراد توجه شود اما ناشرین به جای محتوا به دنبال سودآوری بیشتر هستند.
احمدی گفت: باید به جای کتابسازی، از راه تحقیق و مطالعه و استفاده از افراد دارای صلاحیت مطالبی را تدوین کرد تا آیندهسازان کشور با ارزشهای ملی و مذهبی و ایرانی آشنا شوند.
این کارشناس رسانه افزود: در حال حاضر کتب موجود در بازار از فرهنگ غربی سرچشمه گرفته و باید از مصرفکنندگی به تولید کنندگی تبدیل شویم.
وی خاطرنشان کرد: شرایط حوزه مهد کودک و پیش دبستانی انفعالی است و باید از این بحران عبور و سرفصلهای آموزشی ایرانی اسلامی را جایگزین فرهنگ غربی کنیم.
انتهای پیام/ اس