عدم حضور حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و حضور همزمان هیئت دیپلماتیک کشورمان برای انجام مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵، دو تفاوت عمده سفر رئیس جمهور به نیویورک است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز دوشنبه (۳۱ شهریورماه) به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، از رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سان دید و در این مراسم سخنرانی کرد.
 
وی سپس ساعت ۱۱ به منظور شرکت در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از فرودگاه مهرآباد تهران عازم نیویورک شد.
 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، مرتضی بانک و شماری دیگر از مسئولان رئیس جمهور و هیئت همراه را بدرقه کردند
 
براساس این گزارش، هواپیمای حامل رئیس جمهور و هیئت همراه پس از ۱۳ ساعت پرواز و گذشتن از اقیانوس اطلس ساعت حدود ۲۴ امشب در فرودگاه جان اف کندی نیویورک به زمین خواهد نشست و سپس در هتل میلینیوم در خیابان چهل و چهارم منهتن یعنی‌‌ همان هتل سال گذشته رئیس جمهور و هیئت همراه به مدت ۵ روز اقامت خواهند کرد.
 
اولین برنامه کاری رئیس جمهور در سفر به نیویورک روز سه شنبه یکم مهرماه خواهد بود، به طوری که وی ساعت 9:30 روز سه شنبه با نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد.
 
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین در اولین روز کاری ۶ ملاقات نیز با سران کشورهای مختلف خواهد داشت و در اجلاس تغییرات آب و هوایی در مقر سازمان ملل متحد سخنرانی رسمی خواهند کرد.
 
رئیس جمهور روز چهارشنبه دوم مهرماه نیز ملاقات‌هایی دوجانبه خواهد داشت و روز پنج شنبه در سومین روز سفرخود به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد داشت.
 

برنامه کاری رئیس جمهور در روز جمعه ملاقات با ایرانیان مقیم آمریکا و برگزاری کنفرانس خبری خواهد بود.
 
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در جریان سفر به نیویورک با رسانه‌های داخلی آمریکا و رسانه‌های بین المللی مصاحبه زنده و غیر زنده خواهد داشت، به طوریکه مصاحبه با شبکه‌های خارجی سی ان ان، روزنامه واشنگتن پست، مصاحبه با شبکه سی بی‌اس و... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.
 
اما این سفر رئیس جمهور با سایر سفر‌ها دو تفاوت عمده دارد:
 
اولین تفاوت، عدم حضور حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با گزینه پیشنهادی ایران برای ریاست نمایندگی ایران در سازمان ملل است که با اقدام یکجانبه کنگره آمریکا در ممنوعیت ورود به این کشور از تصدی این پست بازماند.
 
دومین و مهم‌ترین تفاوت نیز حضور همزمان هیئت دیپلماتیک کشورمان برای انجام مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ است، مذاکراتی که در تیرماه سال جاری به دلیل اختلافات دوجانبه کماکان ادامه دارد.
 
رئیس جمهور پس از ۶ روز اقامت در نیویورک، ۶ مهرماه از نیویورک عازم بندر آستاراخان در روسیه خواهد شد تا به منظور تنظیم نظام حقوقی دریاچه خزر در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر حاضر شود.
 
اضافه می‌شود، رئیس جمهور در سخنرانی سال گذشته خود در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیشنهادی خواستار «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» شد و این پیشنهاد به اتفاق آراء مورد استقبال کشور‌ها قرار گرفت و منجر به تصویب قطعنامه‌ای با همین عنوان شد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار