رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت سلامت زائران گفت: خوشبختانه هیچ بیمار بستری در بیمارستان‌های سعودی نداریم و فعالیت‌های پزشکی خوب و قابل قبول است.

 سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت سلامت حجاج بیان داشت: امسال خدمات رسانی به حجاج از لحاظ سلامت و بهداشت بسیار خوب است و کیفیت و خدمات پزشکی نسبت به سال‌های گذشته رشد مثبتی داشته است. 

وی در ادامه با اشاره به رضایت زائران از خدمات مذکور افزود: هر روز از هتل‌ها بازدید به عمل می‌آید و رضایت 98 درصدی زائران از خدمات حج گزارش شده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: 130 مطب در هتل‌های مکه و مدینه، 47 مطب برای بانوان که توسط پزشکان زن اداره می‌شود، در ارئه خدمات پزشکی و بهداشتی و رضایتمندی زائران نقش مهمی داشته است.
 
اوحدی در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه وضعیت سلامت زائران مناسب است. 

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به تمهیدات ویژه برای جانبازان در منا و عرفات اشاره کرد و گفت: هر سال برای جابجایی جانبازان، از اتوبوس استفاده می‌شد اما باتوجه به شرایط جسمی آنان امسال برای نخستین بار از آمبولانس‌های ویژه جابجایی حجاج جانباز استفاده می‌شود. 

وی در ادامه بیان داشت: بنابراین 5 دستگاه آمبولانس دارای 8 تخت استاندارد که دارای شرایط دیگر بیمارستانی نیز هست، برای جابجایی جانبازان در انجام اعمال حج (منا و عرفات) به کار گرفته می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به چادر اسکان جانبازان تصریح کرد: چادرهای ویژه‌ای برای اسکان جانبازان در منا و عرفات تدارک دیده شده که به جابه‌جایی و دمای بهتر هوا کمک شایانی می‌کند.

اوحدی خاطر نشان کرد: یک کاروان جانبازان وارد سرزمین مکه و کاروان دوم نیز وارد مدینه شدند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بیمارستان ، سلامت ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار