فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات وفناوری-دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

سرهنگ پاسدار حسین نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال حماسه و شور و شعور، اظهارداشت:  هفته مبارک دفاع مقدس را حضور ملت شریف ایران اسلامی به خصوص جامعه دانشگاهی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک تا همیشه بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.

سرهنگ نصیرزاده با بیان اینکه پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود در سایه رهبری‌های  داهیانه حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای مکتب اسلام شد، تصریح کرد: پس از امام نیز حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با همان نگاه عمیق امام(ره) این مکتب را جهانی کرده و بدین ترتیب انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان صادر شد و نتایج ظهور و بروز آن مشهود است.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این وزارتخانه بیان داشت: به منظور گرامیداشت این ایام، ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات وفناوری، دانشگاهها و دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و دستورالعمل اجرایی آن به تمامی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه کتاب و عکس، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، فضاسازی متناسب با ایام، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های این ستاد در ایام مبارک دفاع مقدس خواهد بود.

سرهنگ نصیرزاده با تاکید بر اینکه دشمن در مقوله مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه‌های متعدد و منسجمی را تدارک دیده است، اظهارداشت: امروز که دشمن در جبهه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی با بهره جستن از انواع رسانه‌ها و موج‌سواری روی افکار عمومی به دنبال غلبه بر انقلاب اسلامی است، یکی از اولویت‌های اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است. مجموعه  بسیج کارکنان هم با نگاه خوشبینانه و امیدوارانه دراین صحنه که رویارویی دروغ های بزرگ با واقعیت‌های تردید ناپذیر است وارد شده و با مهندسی فرهنگی، برنامه‌های گسترده‌ای را در مقابله و مواجهه با دشمن طرح‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه اهداف دشمن در سه بخش جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی طرح ریزی شده است، تصریح کرد: مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات وفناوری- دانشگاهها و دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، مدیریت متمرکز و هدایت کننده‌ای  را در امور فرهنگی ایجاد کرده است، چرا که ما اعتقاد داریم به فرموده رهبر معظم انقلاب همین فرهنگ ناب دفاع مقدس و تبلور کلمه (ما می توانیم) بود که توانست این ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.
 
فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم - دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اضافه کرد: در عرصه جنگ نرم که دشمن دیده نمی‌شود و به صورت نامحسوس سراغ انهدام سنگرهای معنوی می‌رود مؤثرترین سلاح در مقابله با دشمن استفاده از مدرن‌ترین شیوه‌های تبلیغ برای رساندن پیام حق خود به دیگران است که در این امر لحظه‌ای نباید غفلت کرد. لذا در همین راستا قرارگاه تاکتیکی مقابله با جنگ نرم در مرکز بسیج تشکیل و کمیته‌های تخصصی ذیل آن شکل گرفته که در آینده‌ای نزدیک گزارش فعالیت‌های آن را به جامعه دانشگاهی خواهم داد.

سرهنگ نصیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که در مسیر نیل به اهداف عالی انقلاب اسلامی همچون یاران شهیدمان سربازی بصیر و شایسته برای ولی امرمسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشیم و توفیق شهادت نصیبمان گردد،انشاالله .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار