رئیس جمهور یمن خواستار اجرای مفاد توافق‎نامه آتش‎بس شد/ بن عمر: دولت جدید یمن تا یک ماه دیگر تشکیل می‎شود

رئیس جمهوری یمن در نشست خبری مشترک با فرستاده سازمان ملل به این کشور خواستار اجرای مفاد توافق‎نامه آتش‎بس با جنبش الحوثی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه العربیه: "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن لحظاتی پیش در سخنانی خواستار اجرای مفاد توافق‎نامه آتش‎بس امضا شده بین دولت این کشور و حوثی‎ها شد.

وی همچنین گفت: امضای توافق‎نامه ما را در عبور از این مرحله کمک می‎کند.

در ادامه "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن در سخنانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری یمن دولت فراگیر را ظرف یک ماه تشکیل خواهد داد، افزود: تمامی گروه‎های یمنی در دولت جدید این کشور شرکت خواهند کرد.

وی افزود: دولت کنونی یمن تا تشکیل دولت جدید دولت پیشبرد امور خواهد بود.

فرستاده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه دولت یمن ظرف 30 روز آینده بیانیه‎ای که دربردارنده خروجی گفتگوهای ملی است منتشر می‎کند، اضافه کرد: بهای سوخت در یمن 3 هزار ریال تعیین شده است.

"بن عمر" با اشاره به اینکه توافق‎نامه دولت یمن و حوثی‎ها بر اساس تصمیمات اقتصادی است، گفت: تمامی طیف‎های یمن در روند نام‎نویسی در انتخابات شرکت خواهند داشت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توقف درگیری‎های سیاسی و رسانه‎ای در یمن، خواستار توقف اقدامات خشونت‎آمیز در صنعا، الجوق و المارب از سوی تمامی طرف‎ها شد.

انتهای پیام//
برچسب ها: یمن ، رییس ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار