سومین همایش سد و تونل ایران برگزار می‌شود

سومين همايش و نمايشگاه سد و تونل ايران با محورهاي سد، تونل و عمومي از 28 تا 30 مهر امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، پس از برگزاري موفق دو دوره همايش و نمايشگاه سد و تونل ايران، سومين دوره رويداد DATEX در شرايطي برگزار خواهد شد که بهبود فضاي سياسي و وضع همکاري‌هاي خارجي و فضاي اميدبخش و رو به گسترش روابط بين‌المللي، بستري مناسب را براي نقش‌آفريني فعالان حوزه‌هاي سد و تونل فراهم کرده است.

در کنار بخش محتوايي اين رويداد درقالب همايش که به ارايه آخرين تجارب، دستاوردها و تحول‌هاي حرفه‌اي بخش‌هاي مرتبط مي‌پردازد، نمايشگاه DATEX به‌عنوان بزرگ‌ترين رويداد نمايشگاهي بخش‌هاي سد و تونل در کشور نيز به‌مدت سه روز ميزبان متخصصان و شرکت‌هاي فعال در اين زمينه خواهد بود.

محورهاي اصلي اين همايش در بخش سد شامل مسايل مهندسي در توسعه سدها، فناوري‌هاي پيشرفته در احداث سدها، جنبه‌هاي مهندسي در ايمني سدها، ابزار دقيق براي سدهاي در دست بهره‌برداري و در بخش مديريت منابع آب و سدها شامل نياز به سد، آمايش سرزمين، طرح جامع و گزينه بهينه تامين آب، مهندسي دوباره در سدسازي و بهره‌وري آنها، رسوب در مخازن، مديريت مخزن و حفظ ظرفيت مفيد آن، بهره‌برداري بهينه در سازمان و اجرا و کيفيت آب مخزن ارايه مي‌شود.

در بخش تونل نيز مباحث تونل‌هاي ترافيکي و تاسيساتي شهري، چالش‌هاي تونل‌هاي انتقال آب، تونل‌هاي بلند و زلزله، نوسازي و استفاده از دستگاه‌هاي TBM، نوآوري در تونل‌سازي متداول، نوآوري در مواد و ماشين‌آلات، عمليات بهره‌برداري، پايش، تعمير، نگهداري و نوسازي تونل‌ها، ميکروتونلينگ، پايپ جکينگ، HDD، روش‌هاي آب‌بندي تونل‌ها مطرح خواهد شد.

در بخش عمومي نيز به مواردي شامل جنبه‌هاي زيست‌محيطي و اجتماعي، چالش‌هاي اقتصادي، تحريم‌ها و راهکارهاي مقابله، تامين مالي در طرح‌هاي سدسازي و تونل‌سازي ازجانب بخش خصوصي، ايمني، بهداشت و محيط زيست (HSE) و مديريت ريسک و ارزش پرداخته مي‌شود.

برگزاري اين همايش ازطريق رايانامه، پيامک، نمابر، ارسال پستي بروشور و پوستر، نصب استند، نشريه‌ها و وب‌گاه اطلاع‌رساني شده است که نتيجه آن دريافت 301 چکيده مقاله بوده که ازجانب 48 داور مورد ارزيابي قرار گرفته است و از بين آنها تعداد 115 مقاله پذيرفته‌شده و براي ارايه به دبيرخانه همايش تحويل شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، سد و تونل ، برگزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار