بانک مرکزی چین اعلام کرد 81 میلیارد دلار به نظام بانکی کشور تزریق خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، بانک مرکزی چین به تازگی اقداماتی جهت حمایت از بانک های روستایی کوچک و دیگر موسسات مالی انجام داده است.

این بانک اعلام کرده 50 میلیارد یوآن (معادل 81 میلیارد دلار، 50 میلیارد یورو) برای مقابله با کاهش رشد در کشورش که دومین اقتصاد بزرگ جهانی است، به پنج بانک بزرگ دولتی تزریق خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، به هریک از بانک ها طی سه ماه آینده 100 میلیون دلار وام کم بهره اعطا خواهد شد.

تحلیل گران بر این باورند که این حرکت احتمالا نخستین گام در راستای تحرک بخشیدن به اقتصاد چین می باشد که در بالا بردن اعتماد به فضای کسب و کار و سرمایه گذاری تاثیر گذار خواهد بود.

بر همین اساس، رشد تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در ماه اوت به پایین ترین نرخ خود در چند سال اخیر رسیده است.

بعلاوه، نگرانی های فزاینده ای درباره این که دولت ممکن است در هدف خود برای رشد اقتصادی 7.5 درصدی در سال جاری با شکست مواجه شود، وجود دارد.

با این حال "لی کگیان" نخست وزیر چین هفته گذشته بیان کرد: کشور در مسیری است که هدف رشد و اصلاحات ساختاری را در پیش رو دارد.

گفتنی است، به دنبال بحران مالی سال 2008، چین از یک برنامه محرک عظیم برای شناور نگه داشتن اقتصاد خود پرده برداشت. اما در سال های اخیر، پکن هدف های مختلف دیگری را در راستای پرداختن به مشکلاتی اقتصادی خود دنبال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، نظام بانکی ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار