نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران گفت: صلحی که بر پایه روابط سیاسی میان دولت‌ها شکل گیرد پایدار نبوده و تنها از طریق آموزش، هنر و فرهنگ می‌توان به صلح واقعی دست یافت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  خانم استر کیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه یونسکو در تهران در مراسم روز جهانی صلح که در محل موزه ملت مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران برگزار شد با تأکید بر این که شعار امسال روز جهانی صلح برای تمامی ملت‌هاست گفت: امسال بزرگداشت روز جهانی صلح در حالی برگزار می‌شود که همچنان شاهد ادامه خشونت‌ها و جنگ درسوریه و عراق هستیم واین خشونت‌ها در حال افزایش نیز است.

وی در ادامه با اشاره به این که نیمی از جمعیت جهان را افراد زیر 25سال تشکیل می‌دهند و 90درصد آن ها نیز در کشورهای توسعه نیافته زندگی می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد نفر در دنیا در فقر زندگی می‌کنندو از آموزش بی بهره هستند همچنین جوامع ما امروز ایمن نبوده و افراد از حقوق یکسان برخوردارنیستند.

وی افزود: ما در یونسکو باور داریم پلی که بر پایه روابط سیاسی میان کشورها باشد پایدار نبوده و ایجاد اعتمادو باور در میان افراد نمی‌کندبلکه صلحی پایدار است که بر پایه آموزش، هنر و فرهنگ باشد.

لاروش در ادامه  با اشاره به این که جنگ‌ها همواره در افکار انسان‌ها شکل می‌‌گیرد تصریح کرد: مفهوم صلح و اعتقاد به آن باید بر اذهان شکل گیرد و در افکار انسان‌ها که دفاع برای صلح شناخته شود که این امر در اساس نامه یونسکو نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
وی در ادامه بر ضرورت آموزش برای رویارویی با گفتمانی که صلح را به خطر می‌اندازد اشاره کرد و اظهار داشت: در گفتگوها باید به میراث ارزش مشترک تکیه شود و امکان دسترسی کشورها به آموزش کیفی فراهم شود.

مدیرکل منطقه‌ای یونسکو در تهران با تأکید بر این که باید به صلح اعتقاد راسخ داشته‌ باشیم خاطرنشان کرد:‌ امروز روز بزرگداشت صلح است و بسیار مناسب است که افراد مختلف ازجمله هنرمندان، دیپلمات‌ها، مسئولان دولتی و غیر دولتی در کنار هم قرار گیرند و متعهد به استقرار صلح جهانی شوند چرا که استقرار صلح جهانی نیازمند تلاشی مستمر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صلح ، روابط ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار