فرمانده سابق سپاه ولی امر گفت: شهدا ضامن حفظ انقلاب اسلامی شده‌اند و خیمه انقلاب بر این عمود و این ستون خود بیشتر متکی است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، سردار «علی مسجدیان» از رزمندگان پرسابقه لشکر14 امام حسین(ع) و از همرزمان سردار شهید خرازی صبح امروز در جمع کارکنان سازمان بسیج دانشجویی در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به هجمه همه جانبه دشمن به ارزشهای اسلام و انقلاب گفت: ارزشهای دفاع مقدس همانند سایر ارزشهای انقلاب در سالیان پس از جنگ همواره مورد هجمه بوده است اما به دلیل درک درست نسل بعد از جنگ ازرشادتها و ارزشهای این دفاع همه جانبه ، از گزند آسیب در امان مانده است.

وی گفت: می توان گفت: شهدا ضامن حفظ انقلاب اسلامی شده‌اند و خیمه انقلاب بر این عمود و این ستون خود بیشتر متکی می‌باشد.

فرمانده سابق سپاه ولی امر با اشاره به اینکه شهدا در هر برهه‌ای به داد انقلاب اسلامی رسیده‌اند گفت: اینکه چرا ارزشهای دفاع مقدس با گذشت سالها از دوران جنگ هنوز هم برای همه قابل درک می‌باشد به خاطر این است که دفاع مقدس عرصه درگیری جبهه حق و جبهه باطل بوده است و با وجود در اقلیت بودن اهل حق، ایستادگی و رشادت ملی و هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) باعث پیروزی حق بر باطل گردیده است ولذا راز ماندگاری آن در همین نکته است.

این همرزم شهید خرازی با بیان اینکه رهبری و مدیریت امام باعث تبدیل تهدید بزرگی به نام جنگ تحمیلی به فرصتی به نام دفاع مقدس شده است گفت: امروز اگر کسی بگوید صدام با عدم شناخت درست از شرایط محیطی ، جغرافیایی،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  کشور دست به این هجوم گسترده زده است و همین مسأله باعث شکست ارتش سراسر مسلح عراق شده است،مطمئناً با الفبای جنگ تحمیلی بیگانه است.

وی ادامه داد:صدام با حمایت های همه جانبه جهانی و بویژه آمریکا با اطلاعات کامل از شرایط آنروز کشورمان تصمیم به حمله گرفت و اگر می بینیم علناً اعلام می کند سه روزه تهران را تصرف خواهم کرد،براساس پیش بینی ها و برآوردهای دقیق اطلاعاتی بود که غرب در اختیارش قرار داده است.درگیری های قومیتی و جدایی طلبانه داخل کشور،خیانت برخی نظامیان همچون ماجرای کودتای نوژه،عدم ارتباط با دو بلوک شرق و غرب و مشکلات حاد اقتصادی و سیاسی آن زمان تنها بخشی از واقعیات کشور در سالهای ابتدایی انقلاب بود و این دقیقاً همان چیزی بود که دندان طمع دشمنان را تیز کرده بود.

سردار مسجدیان همه برآوردهای نظامی را در راستای پیروزی آسان رژیم بعث در جنگ دانست و گفت: البته برآورد نظامی در برابر اراده محکم مردی الهی به نام امام روح الله حرفی برای گفتن نداشت.

وی در تشریح عوامل پیروزی رزمندگان دفاع مقدس به بیان 2 عامل مهم بسنده کرد و گفت:اولین عامل مهم این پیروزی رهبری محوری امام خمینی(ره) است.هیچ کس جز امام نقش اصلی این موفقیت را بر عهده نداشته است،وگرنه مدعیانی که امروز دم از اثرگذاری خود در جنگ می زنند در اکثر مواقع در دوران جنگ به اوت می زده اند.وقتی امام می گفت؛حصر آبادان باید شکسته شود،با همه ی برآوردهای نظامی حاکی از عدم تحقق این امر،مشاهده می کردیم حصرآبادان شکسته است.وقتی امام می گفت خرمشهر باید آزاد شود،می شد.مگر می شد با کوکتل مولوتوف و چهار عدد نارنجک دستی  محاصره آبادان شکسته شود؟بله وقتی مردی الهی بر قلب های رزمندگان حکمرانی می کرد براحتی پیروزی در دسترس قرار می گرفت.

وی  دومین عامل را در اراده و همراهی مردم با رزمندگان دانست و گفت:بنده به جرأت می گویم حدود 90 درصد از مردم ما مستقیم و غیر مستقیم پشتیبانی از جنگ را برعهده داشتند و اگر این عامل مهم یعنی همدلی مردم و رزمندگان نبود چه بسا وقایع بگونه ای دیگر رقم می خورد.


این رزمنده پرسابقه لشکر14 امام حسین(ع) و همرزم سردار شهید خرازی در پایان با ذکر خاطره ای از شهید خرازی در جریان عملیات بیت المقدس به سخنان خود پایان داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار