شیخ نشین قطر به بازوی تروریستی خود، جبهه النصره دستور داد تا افراد بلند پایه‌ای را بربایند تا شیخ تمیم، به بهانه عمل انسانی، برای آزادی آنها، باج پرداخت کند ولی از این نکته غافل بودند که قوانین بین المللی از پرداخت باج به گروه های تروریستی منع می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ در شیخ نشین قطر، پسر بر پدر در حمایت از تروریسم و انتشار افکار مسموم در روح و جسم ملت های عربی، پیشی گرفته است؛ چرا این گونه نباشد؛ ژن و خون هر دو که یکی است و هر دو در یک محیط پرورش یافته اند؛ افراد مزدور و دست نشانده  نمی تواند چیزی جز این صفات زشت را از خود برجای گذارند.

دلایل تفوق تمیم بر حمد در حمایت از گروه های تروریستی بسیار است، ولی مهمترین آن این است که شیخ نشین قطر به بازوی تروریستی خود جبهه النصره دستور داد تا افراد بلند پایه ای را بربایند تا شیخ تمیم، به بهانه ی عمل انسانی، برای آزادی آنها، باج پرداخت کند و لی از این نکته غافل بودند که قوانین بین المللی از پرداخت باج به گروه های تروریستی منع می کند.

آخرین عملیات قطر از این دست، به مثابه رسوایی جامعه بین الملل، سازمان ملل و دولت هایی بود که ادعای هدایت حملات مبارزه با تروریسم دارند؛ به گونه ای که گروه هایی از سازمان تروریستی "النصره"، به دستور امیر قطر و تحت پوشش ارتش اسرائیل که به طور کامل بر جنایت های تروریستی در سوریه اشراف دارد، تعداد زیادی از سربازان نیروهای بین المللی را ربودند که هدف از این اقدام، افزایش منابع مالی و پر کردن جیب این گروه تروریستی بوده است تا راهی به جیب اسرائیل که حمایت و رابطه دوستانه خود را با جبهه النصره پنهان می‌کند، بیابد.

اثنای تلاش های بین المللی و منطقه ای برای آزادی سربازان نیروهای بین المللی، سازمان ملل، قوانین مبارزه با تروریسم را نقض کرد و با تروریست ها گفتگو کرد، ولی با این وجود، تمام تلاش ها با شکست روبه رو شد تا کارگردان این سناریوی تروریستی، تمیم وارد عمل شود و از بازوی تروریستی خود، آزادی گروگان ها، در مقابل دریافت باج به ارزش بیش از دو ملیون دلار را درخواست کند تا سلاح مورد نیاز خود را از اسرائیل خریداری نماید.

این اقدام امیر قطر، کپی برابر با اصلی از سناریویی است که طی آن، بیش از سه ملیون دلار برای آزادی روزنامه نگار آمریکایی"پیتر تیو"، که گروه تروریستی داعش در مرزهای سوریه و ترکیه، ربوده بود، پرداخت کرد و بواسطه ی جبهه ی النصره، در منطقه ی مرزی سوریه و اسرائیل، تحویل سازمان ملل شد؛ اتفاقی که بر وجود همکاری عمیق میان قطر و اسرائیل و گروه های تروریستی در تجاوز به سوریه، تاکید می‌کند. 

هرچند دلایلی که دست داشتن آل سعود، قطر، اسرائیل و ترکیه در حمایت از تروریسم را تائید می کند، بسیار روشن و مبرهن است، ولی متاسفانه،  سران این دولت ها، از جایگاه مورد احترامی در نزد دبیرکل سازمان، آمریکا و دولت های غربی که تروریسم را در خدمت منافع خود گرفته اند، ولی داعیه ی مبارزه با تروریسم دارند، برخوردار هستند.

طی سال های جنگ تروریستی علیه سوریه، امور بسیاری فاش شد که بر جایگزینی گروه های تروریستی به جای ارتش ها، توسط قدرت های استعماری جهان، اشاره دارد و روشن می سازد که دولت های دست نشانده ای وجود دارند که از این گروه های تروریستی حمایت کامل می‌کنند.

شیخ نشین قطر و دولت های همجوار آن، از این واقعیت و پشتیبانی آمریکایی در حمایت از گروه های تروریستی، سوء استفاده کرده و کار به جایی رسیده که در این راستا، قوانین بشر دوستانه و مبارزه با تروریسم که آمریکا همچنان از ارائه ی تعریفی مشخص و روشن از آن خود داری می کند را زیر پا گذاشته‌اند.

در نهایت، باید بگوئیم که هیچ قدرتی در جهان، حق گریز از قوانین طبیعی را ندارد و سرنوشت امیر نشین قطر و همراهان آن در حمایت از تروریسم در جهان، بهتر از بن لادن، ملاعمر و دیگر، وقتی سحرشان به خودشان باز گردد، نخواهد بود.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار