موزه عروسک‌های ملل، همزمان با روز جهانی صلح و بازگشایی مدارس از سه شنبه 1 مهر 1393 آغاز به کار می‌کند.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ این موزه، علاوه بر این که فرصتی را برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در کشورشان فراهم می‌‌سازد، می‌تواند سبب آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ سایر ملل جهان نیز باشد که این شناخت، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می‌سازد.

در این موزه 540 عروسک فرهنگی از 53 کشور جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین این موزه دارای بخش‌های:عروسک‌های نمایشی‌، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است.

در بخش گالری این موزه از تاریخ سه شنبه اول مهر تا جمعه 10 مهر آثار نقاشی کودکان و نوجوانان"کارگاه خلاق کودک" به سرپرستی ندا صارمی  با موضوع "عروسک " و عروسک‌های دست ساخته  آنها و جمعی از مربیان هنر به نمایش گذاشته خواهند شد.

 همچنین در ساعت 5 بعد از ظهر، فیلمی مستند با عنوان " من تو را خواهم برد " ساخته مزدک میرعابدینی ( تهیه کننده و کارگردان ) به مدت ده روز در فضای گالری پخش خواهد شد.

این موزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی طیف گسترده‌ای از کودکان و نوجوانان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف باشد. همچنین خانواده‌ها، مربیان و معلمان، کتابداران، پژوهشگران، هنرمندان، مروجان ادبیات، فرهنگ و هنر و گردشگران می‌توانند از این موزه بازدید کنند و درکارگاه‌های آموزشی آن شرکت کند.

این موزه ازنوع موزه های هنری خصوصی است که توسط مسعود ناصری و علی گلشن و با حمایت فریده ناصری تاسیس شده است.

 
ساعات کار موزه عروسک‌های ملل :  در ماه مهر همه روزه  از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر به استثنای دوشنبه‌ها .

نشانی موزه عروسک های ملل : تهران - خیابان پاسداران - نگارستان پنجم ( حاج هادی ) - پلاک 4 .

انتهای پیام/
برچسب ها: موزه ، عروسک ، دریچه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار