چند سالی می‌شود که در برخی از مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش ساعت کاری بانک‌ها 2 تیکه شده است، به گونه‌ای که کارمندان بانک یکبار اول صبح تا ظهر سر کار می‌آیند و یکبار هم بعد از ظهرها تا شب موظف به کار مجدد هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ چند سالی می‌شود که در برخی از مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش ساعت کاری بانک‌ها 2 تیکه شده است، به گونه‌ای که کارمندان بانک یکبار اول صبح تا ظهر سرکار می‌آیند و یکبار هم بعد از ظهرها تا شب موظف به کار مجدد هستند، تصمیمی که چند سال پیش آن‌هم در زمانی که به این صورت و به این گستردگی نه خدمات الکترونیکی وجود داشت و نه دستگاه‌های کارت‌خوان پرشماری که در حال حاضر حتی در نانوایی‌ها هم وجود دارد.

تمام شعب بانک‌ها در مناطق آزاد به خصوص کیش موظف هستند صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 17 تا 20 در شعب حاضر باشند.

حضوری که هم زندگی شخصی این کارمندان را مختل می‌کند و هم بازدهی خاصی را برای مشتریان به همراه ندارد.

زیرا در نوبت عصر که بانکها مجدد شروع به فعالیت‌ می‌کنند دیگر امکان ارائه خدمات ویژه و مورد نیاز بانک‌ها را ندارد.

چرا که ارتباط سیستمی با سرزمین اصلی در آن ساعات قطع شده و دیگر نه امکان استفاده از سیستم کلر، شبا، حواله و .... به دلیل تعطیل بودن شعب اصلی و سرپرستی بانکها در آن ساعت امکان پذیر نیست.

در واقع بانک‌های مناطق آزاد در نوبت عصر هیچ خدمات خاصی به غیر از دریافت و پرداخت وجه نقد نمی‌توانند انجام دهند، همان خدمات مختصری که به راحتی و با سرعت بیشتر می‌توان از طریق دستگاه‌های خودپرداز وقتی خود پرداخت انجام داد.

حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود گستردگی خدمات الکترونیک بانکی و وجود دستگاه‌های کارت‌خوان در اکثر مشاغل و اماکن خدماتی و رفاهی آیا واقعا نیازی به حضور مجدد کارمندان بانکها در شعب، آن‌ هم با هزینه‌های اضافی‌ای که به بانکها، مردم و کارمندان بانکها تحمیل می‌شود هست یا خیر؟

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، مناطق ، آزاد ، کارمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن رحیمی
۲۰:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
اقا یکی حرف نماینده بیمه بشنوه که 8 صبح مایم تا 2بعد ظهر وعصر ساعت 5 میایم تا 9 شب نه حقوق ثابت نه امکنیت شغلی و نه اضافه کاری خدا یکی به داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بانک
۲۰:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
باسلام در تکمیل نظر همکار بانک کشاورزی تاکید بر این موضوع که واقعا بدون مزایای خاص شبانه روز سر کار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بانکی
۱۸:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
در بانک مهر نیز دوشیفته کار میباشد بطوریکه زندگی شخصی خودمان را مختل شده میدانین
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بانک
۱۳:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
با سلام
ما کارمندان بانک کشاورزی در سراسر کشور از ابتدا تا پایان سال علاوه کار معمول (7 تا 14:30) مجبوریم بعدازظهر ها هم حداقل 2 ساعت در شعبه حاضر شویم و متاسفانه این روند زندگی شخصی مارو مختل کرده.
بدون هیچ گونه مزایایی نسبت به سایر ادارات
برای گرفتن مرخصی استحقاقی هم مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
جانا سخن از زبان ما میگویی...
آخرین اخبار