با حضور خانواده معظم شهداء و مسئولین محلی شهرستان زابل کلنگ ساخت اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی منطقه سیستان، در دانشگاه زابل به زمین زده شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، اوکاتی افزود: توجه به انرژی‌های تجدید پذیر مثل باد و انرژی خورشید می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی به جای سوخت‌های فسیلی باشد.

وی در ادامه گفت: این نیروگاه از نوع متصل به شبکه (on grid) بوده و به صورت موازی با شبکه برق در مدار خواهد بود.

اوکاتی با بیان اینکه این نیروگاه قابلیت ذخیره انرژی را ندارد و در شرایط عدم تابش نور تولیدی نخواهد داشت، تصریح کرد: سازه این نیروگاه تعداد 18 استراکچر و وزن هر استراکچر 1440 کیلوگرم می‌باشد.

رئیس دانشگاه زابل، سلول‌های خورشیدی این مجموعه را ساخت شرکت سولار وان کره جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: این سلول‌ها، با تولید 290 وات بزرگترین سلول‌های قابل استفاده در کشور هستند، مساحت مجموعه سلول‌ها 15 متر در 15 متر و در مجموع 225 مترمربع می باشد که به صورت متصل به شبکه برق طرح ریزی شده است.

اوکاتی افزود: تجهیزات اینورتی این نیروگاه با فناوری پیشرفته امکان تولید بیشترین جریان الکتریسیته را حتی در کمترین تابش خورشید فراهم می کند.

وی ادامه داد: این نیروگاه با کمک سازمان انرژی‌های نو و با اعتبار هزینه‌ای بالغ بر2400 میلیون ریال در این دانشگاه به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.