نماینده مردم اندیمشک گفت: ضعف مدیریتی در مدیران ارشد و میانی سازمان و همچنین وجود مدیران ناکارآمدی که برخی از آن‌ها ۱۷ سال در خدمت خود باقی مانده‌اند، موجب شده هیچ انگیزه‌ای برای کار و فعالیت نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۰ شهریورماه) در نطق میان دستور، با درود به امام (ره) و شهدای انقلاب و آرزوی توفیق برای مقام معظم رهبری و تبریک هفته دفاع مقدس به مردم ایران اظهار داشت: شهر و دیار من در زاگرس میانی قرار گرفته که با وجود برخورداری از موهبت‌های الهی و منابع طبیعی و فرهنگی و اقتصادی فراوان گویا همزاد فقر و محرومیت است که اگر بخواهیم در مورد مشکلات این دیار صحبت کنیم، بی‌گمان از شمارش آن بر نخواهیم آمد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این زمان کوتاه به یک نکته کلی اشاره می‌کنم که آن انتقاد از عملکرد نامطلوب سازمان تبلیغات اسلامی است که پس از گذشت سال‌ها فعالیت این سازمان در تبلیغ و اشاعه شعائر اسلامی_ دینی و حتی ملی بسیار ضعیف عمل کرده و در واقع ناموفق بوده است.  
 
نماینده مردم اندیمشک بیان داشت: به یاد داشته باشید که حضرت امام (ره) سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان نهادی مستقل و غیردولتی بنیانگذاری کرد تا این سازمان با تلاش شبانه روزی و تعاملی بسیار روشن بتواند تبلیغات اسلامی را زیرپوشش خود قرار داده و با ایجاد هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های مرتبط اهداف عالی نظام اسلامی را به پیش برده و چهره زیبا و قابل قبول که‌‌ همان اسلام ناب محمدی است، ارائه دهد.  
 
دارایی در ادامه افزود: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این راستا کاملا مشهود بود و معظم له همیشه بر این نکته تاکید کرده‌اند، به گونه‌ای که امسال را سال فرهنگ نامگذاری کرده تا مهم‌تر از اقتصاد به نظر بیاید.  
 
وی اظهار داشت: بنده از مجلس می‌پرسم که آیا پس از گذشت ۶ ماه از سال موسوم به فرهنگ برای نمونه سازمان تبلیغات اسلامی که یکی از سازمان‌ها و نهادهای تاثیرگذار در امور فرهنگی است چه برنامه‌هایی ارائه داده و چه اقداماتی انجام داده است و چرا پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی این سازمان گزارشی از عملکرد خود به ملت ارائه نکرده است.  
 
نماینده مردم اندیمشک تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد گزارش‌های قابل قبولی برای ارائه این سازمان نداشته باشد، چرا که ضعف مدیریتی در مدیران ارشد و میانی این سازمان و همچنین وجود مدیران ناکارآمد که برخی از آنان ۱۷ سال در خدمت خود باقی مانده‌اند و هیچ انگیزه‌ای برای کار و فعالیت ندارند، موجب ضعف این سازمان شده است.  
 
دارایی ادامه داد: از دیگر دلایل ضعف این سازمان می‌توان به عدم استفاده از متخصص خلاق و مبتکر در کارهای فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد، همچنین فراهم نکردن امکانات لازم برای تبلیغ همه جانبه و عدم استفاده از تکنولوژی جدید و به روز است.  
 
وی عدم پایبندی سازمان تبلیغات اسلامی به دستورالعمل‌های کارساز خود را یکی دیگر از ضعف‌های این سازمان دانست و گفت: عدم تعامل با سازمان‌های فرهنگی دیگر، نمایندگان مجلس به خصوص در استان خوزستان، ضعف تعامل با ائمه جمعه و جماعت بالاخص در استان خوزستان و همچنین انجام کارهای تکراری و بی‌برنامگی و مشغول شدن به روزمرگی از انتقادات وارد به این سازمان است.  
 
نماینده مردم اندیمشک عدم تبیین اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی در امر تبلیغ اسلامی را از دیگر انتقادات وارد به این سازمان دانست و تصریح کرد: غافل شدن از فعالیت‌های مستمر دشمنان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و عدم توجه به مسائل و مشکلات جوانان، دخالت در مسائل جناحی و فعالیت در مسائل سیاسی و انتخاباتی که سازمان را از اهداف خود دور نموده و موجبات بی‌اعتمادی مردم را فراهم کرده است، از موارد بسیار دیگری است که باعث شده سازمان تبلیغات اسلامی عملا از اهداف خود باز بماند.  
 
دارایی با تاکید بر اینکه جریان‌هایی مانند وهابیت، سلفی‌گری، شیطان پرستی، عرفان‌های کاذب و به طور کلی افراطی‌گری و گروه‌های زیاده‌خواه فعالیت و رشد زیادی در کشور بخصوص در مرز‌ها داشته‌اند، گفت: مبلغان اسلام آمریکایی و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نیز به فعالیت خود در این حوزه‌ها ادامه داده و برنامه‌های زیادی را برای تضعیف نظام و آزار و اذیت مردم در حال انجام و یا در دست اقدام دارند.  
 
وی با اشاره به اینکه سوال من از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این است که آیا از این عملکرد ضعیف می‌توانید دفاع کنید، افزود: آیا به عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح کشور کار خاص، برنامه ویژه به مرحله اجرا گذاشته‌اید؟ ‌ آیا اصولا توانسته‌اید مراحل تبلیغ اسلامی را برای مردم روشن کنید؟ و به راستی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مطالبات به حق مردم کاری انجام داده‌اید؟  
 
نماینده مردم اندیمشک افزود: دیگر واقعیت این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به عنوان عالیترین مرجع در سیاستگذاری فرهنگ و با وجود ابلاغ دستورالعمل‌هایی که اکثرا مانند طرح عفاف و حجاب ۱۶ سال مسکوت مانده‌اند، کار مشهودی انجام داده است، که اگر بسیج ملی در این زمینه صورت نپذیرد کاری به غیر از روزمرگی، تکراری و صرف بیت المال چیز دیگری را مشاهده نخواهیم کرد.  
 
دارایی با تاکید بر اینکه در پایان از دفتر مقام معظم رهبری درخواست دارم که با پاسخ به استعلام مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی که مطابق با منافع ملی است را فراهم نماید، گفت: تا از عملکرد این سازمان هرچه دقیق‌تر تحقیق و تفحص به عمل بیاید تا نقاط ضعف شناسایی و احیانا کوتاهی‌هایی که در این سازمان صورت گرفته رسیدگی شود و به این ترتیب منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان محقق شده و مطالبات مردم به صورت جدی پیگیری شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، اندیمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار