ترکان اعلام کرد:

امکان جذب سرمایه های زیاد در منطقه آزاد اروند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام اینکه منطقه آزاد اروند در جغرافیای خوب اقتصادی قرار دارد ، تاکید کرد: اولویت این منطقه ایجاد قطب اقتصادی با رویکرد توسعه خدمات صنعتی و مهندسی و گردشگری درمانی به کشورهای همسایه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مرکز، اکبر ترکان بیان کرد: الحاق خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد اروند کمک می کند از لحاظ وسعت نیز مزیت بیشتری داشته باشد و قرار است به منظور توسعه خدمات گردشگری درمانی به کشورهای منطقه امکانات درمانی شهرهای خرمشهر و آبادان نوسازی و مدرن شود که بازار خوبی در منطقه بویژه در عراق و کویت دارد.
 
مشاور ارشد رییس جمهوری اظهار داشت : این منطقه همچنین در زمینه صنایع پایین دستی نفت می تواند سرمایه های زیادی را جذب کند و باید مسئولان منطقه تلاش کنند سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و همچنین سرمایه های خارجی در این منطقه جذب شود.
 
وی یادآور شد : در زمینه خودروسازی ، ایجاد واحدهای تولید فولاد و شیمی شهر و همچنین صنایع پایین دستی پتروشیمی برنامه های خوبی تدارک دیده شده است و به راحتی می تواند توسعه صنایع عراق بویژه صنعت نفت این کشور را پشتیبانی کند.
 
ترکان ، توسعه تجارت صادرات محور ، توسعه صنعتی و توسعه گردشگری درمانی را از محورهای اقتصادی منطقه آزاد اروند اعلام کرد و افزود: باید لایروبی رود اروند تکمیل شود تا ظرفیت ورود کشتی ها در منطقه افزایش یابد و از 20 هزار تن به 40 هزار تن برسد.
 
وی خاطر نشان ساخت : 150 کشتی مغروق در این رودخانه قرار دارد و امیدواریم با پاکسازی آن بستر تجاری خوبی فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار