مدیر توسعه ناحیه آهن‌سازی فولادمبارکه گفت: در راستای دست‌یابی به ظرفیت تولید7.2میلیون تن فولاد در فولادمبارکه و تولید آهن اسفنجی مورد نیاز آن، پروژه احیا مستقیم شهید خرازی در مدول A به پیشرفت 90.50درصد رسید.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان، حبیب الله دروش اظهار داشت: طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و قطعات دو کارخانه (مگا مدول) A و B احیاء مستقیم هر کدام به ظرفیت 1.5میلیون تن آهن اسفنجی در سال، از سال 1387 آغاز و با همکاری کارکنان فولادمبارکه و بدون نیاز و اتکا به دانش فنی شرکت‌های خارجی، در حال انجام است.
وی در ادامه به میزان پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری فاز نخست این پروژه، مدول A که در حال حاضر پیشرفت آن به 90.50 درصد رسیده است به بهره‌برداری و شش ماه بعد از آن نیز مدول B در مدار تولید قرار می‌گیرد.
مدیر توسعه ناحیه آهن‌سازی فولادمبارکه در مورد جزئیات پیشرفت کلی این پروژه در هر دو فاز گفت: در بخش اجرا در سیویل، مدول A در مرحله فعالیت‌های تکمیلی است که بیشترین فعالیت‌های باقی‌مانده مربوط به مدول B و بریکت‌سازی است.
وی ادامه داد: نصب تجهیزات، نصب اسکلت فلزی، کارهای مکانیکی، برق و ابزار دقیق نیز در حال اجرا است.
دروش با اشاره به میزان اشتغال‌زایی پروژه احیا مستقیم شهید خرازی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح شهید خرازی حدود 250 نفر به طور مستقیم و ده‌ها نفر بطور غیرمستقیم مشغول بکار می‌شوند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.