مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: دو میلیارد و 900 میلیون ریالی برای خرید کلاس های درس پیش ساخته در مناطق زلزله زده آبدانان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سعید هژبری با اعلام این خبر گفت : با اختصاص این اعتبار 40 دستگاه کلاس پیش ساخته (کانکس) برای استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی '93 - 94' خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه  تمام سعی و تلاش این اداره کل بازگشایی به موقع و آغاز فعالیت آموزشی در مناطق زلزله زده همزمان با سراسر کشور در اول مهرماه است افزود: در این زمینه اقدام ها و خدمات لازم انجام گرفته و تمامی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اول مهرماه وارد مدارس خواهند شد.
هژبری مجموع خسارت وارد شده به فضاهای آموزشی شهرستان های آبدانان، دهلران و بخش موسیان را بر اثر زلزله اخیر 310 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی بیان کرد: برای بازسازی هرچه سریع تر فضاهای آموزشی با افراد خیر داخل و خارج استان رایزنی های لازم انجام گرفته تا روند بازسازی مدارس این مناطق هرچه سریعتر انجام شود.
زلزله 6.1 ریشتری 27 مردادماه مورموری موجب خسارت های فراوانی به تاسیسات زیربنایی شهرستان های حوزه جنوبی استان ایلام شد.
برابر بررسی های بعمل آمده 107 کلاس درس از مدارس شهرستان آبدانان بر اثر زلزله از چرخه خدمات آموزشی خارج شده اند.
اول مهرماه امسال و همزمان با سراسر کشور یک هزار و 383 فضای آموزشی از 86 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی مناطق شهری و روستایی سراسر استان پذیرایی خواهند کرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: ایلام ، خرید ، کلاس ، پیش ساخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.