دیناروند در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

طرح جدید حمایت از بیماران صعب العلاج از مهر اجرا می‌شود

دیناروند در خصوص داروی بیماران صعب‌العلاج اظهار داشت: در این زمینه ارتقاء کیفیت را دنبال می‌کنیم چون در برخی از استانها بیماران به مراکز کشور برای شیمی درمانی مراجعه می‌کردند و برنامه‌ای در حال تدوین است تا دارو را به محل بیمار برسانیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دیناروند در حاشیه اولین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش میزان واردات روغن پالم طبیعتا باعث حذف این روغن از برخی محصولات می‌شود که در 120 هزار تن صنایع لبنی مصرف می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امکان حذف این روغن از برخی از محصولات وجود ندارد، گفت: از اول مهر ماه روغن پالم از صنایع لبنی به جز بستی سنتی حذف می‌شود و پروانه صنایعی که از این روغن استفاده می‌کرده‌اند تنها تا 31 شهریور ماه بوده است.

وی در ادامه  در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص داروی بیماران صعب‌العلاج اظهار داشت: در این زمینه ارتقاء کیفیت را دنبال می‌کنیم چون در برخی از استانها بیماران به مراکز کشور برای شیمی درمانی مراجعه می‌کردند و برنامه‌ای در حال تدوین است تا دارو را به محل بیمار برسانیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه 80 بیمارستان خدمات شیمی درمانی را به بیماران صعب‌العلاج ارائه می‌دهند، گفت: برنامه افزایش توان، ارتقاء کیفی و حمایت بیشتر از بیماران را در طرح جدید لحاظ کرده‌ایم که مقدمات کار فراهم شده و احتمالا از مهرماه اجرایی می‌شود.

به گفته وی، زیر ساخت‌های دیگری خارج از وزارت بهداشت و درمان برای اجرای این کار لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.