در دیدار با ظریف؛

نماینده سازمان ملل در امور عراق: ایران و همسایگان عراق می‌توانند به ثبات این کشور کمک کنند

نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق در جریان دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفت دولت جدید عراق باید ایجاد وحدت داخلی، برقراری امنیت و پیگیری اصلاحات با کمک کشورهای همسایه خود را در اولویت قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در شهر نیویورک آمریکا با "نیکلای ملادینوف"، نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق دیدار کرد. این دیدار، یک روز بعد از نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع بحرانی عراق، صورت گرفت.

"سوزان مدرس"، خبرنگار این شبکه در نیویورک گزارش داد دیدار ظریف با ملادینوف در شرایطی برگزار می شود که عراق با تهدید افراط گرایی و تروریسم از سوی داعش روبرو است. بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر از مردم عراق از ماه ژانویه امسال تاکنون آواره و بسیاری از آنها نیز برای حفظ امنیت خود به خارج از این کشور پناهنده شده اند. 

اکنون دولت تازه ای در عراق روی کار آمده و همزمان با گردهمایی وزرا و سران کشورها برای شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، ناآرامی ها در عراق به یکی از مهم ترین محورهای گفتگو در نیویورک تبدیل شده است. 

ملادینوف پس از دیدار با ظریف گفت دولت جدید عراق باید ایجاد وحدت داخلی، برقراری امنیت و پیگیری اصلاحات با کمک کشورهای همسایه خود را در اولویت قرار دهد. نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق به خبرنگاران گفت: " ایران و دیگر همسایگان عراق می توانند به ثبات این کشور کمک کنند. دولت جدید عراق اکنون با برنامه کاری مهمی روبرو است و باید به دنبال ایجاد وحدت، برقراری دوباره امنیت و اجرای اصلاحات برای رسیدگی به دغدغه همه اقوام و مردم عراق باشد؛ اگر کشورهای منطقه و همه همسایگان عراق با دولت این کشور همکاری کنند و به عراقی ها برای حرکت رو به جلو، تدوین این سیاست ها و اجرای هر چه سریع‌تر آنها کمک کنند، این فرآیند با شتاب بیشتری صورت می گیرد". 

وزیر امور خارجه ایران نیز خاطرنشان کرد چالش هایی که عراق امروز در منطقه با آنها روبرو است، از طریق مداخله نظامی یا غیرنظامی از خارج حل نخواهد شد.

ظریف افزود این وظیفه دولت عراق است که ثبات را برای مردم این کشور به ارمغان بیاورد؛ ایران و سایر کشورهای منطقه نیز باید بدون تضعیف حاکمیت ملی عراق به این کشور کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار