دیپلمات سابق ایران در اظهاراتی عوامل رسیدن به توافق موقت ژنو را برشمرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  سایت مرکز بین المللی مطالعات راهبردی لندن، " حسین موسویان" مذاکره کننده و دیپلمات سابق  ایران روز گذشته در نشستی با عنوان تغییر نظم ژئوپولیتکی و ژئو اکونومیک خاورمیانه در مرکز بین المللی مطالعات راهبردی لندن اعلام کرد: گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا، احترام آمریکا به حق غنی سازی ایران، انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران و شکست سیاست تحریم و فشار از سوی قدرتهای جهانی از عوامل رسیدن به توافق موقت ژنو بود.


موسویان موضوعات مهمی پیش روی  مذاکرات  نیویورک را اینگونه دانست :1- چگونه وسعت و حجم برنامه غنی سازی ایران را تعریف کنند. 2- چگونه یک چارچوب منطقی رفع تحریم ها تعریف کنند. 

مذاکره کننده و دیپلمات سابق ایران گفت: اکنون زمان آن است تا آمریکا، قدرت‌های جهانی و بازیگران منطقه‌ای قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران را بپذیرند.

وی تأکید کرد که ایران اقدامات اعتمادساز انجام دهد و در مقابل تمام تحریم‌های هسته‌ای یک‌جانبه و چند جانبه علیه ایران لغو شود.

روز گذشته موسسه بین المللی مطالعات راهبردی در صفحه توئیتر این موسسه نوشت: نه آمریکا و نه ایران آماده دادن امتیازهای جدی برای دستیابی به توافق هسته‌ای نیستند اما آنها همچنین شکست گفتگوها و بازگشت به چرخه تنش‌ها را نیز نمی‌خواهند.



انتهای پیام./
برچسب ها: موسویان ، عوامل ، رسیدن ، توافق ، ژنو ، شمرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار