عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حصول نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای کشورمان زمانی به دست می‌آید که طرف غربی به متن و موضوع اصلی مذاکرات توجه کند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب کند.

"محمدحسن آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای در حاشیه اجلاس سران در مجمع عمومی در نیویورک و حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: حضور رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن آنکه بر روند مذاکرات هسته‌ای تاثیر می‌گذارد، می‌تواند موانع و نقاط مبهم مذاکرات را روشن کند.

وی افزود: حصول نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای کشورمان زمانی به دست می‌آید که طرف غربی به متن و موضوع اصلی مذاکرات توجه کند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دیدار دوجانبه روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وجود خواهد داشت، تصریح کرد: بنده معتقدم که نقطه اصلی و مهم، دیدار "باراک اوباما" با رئیس جمهور کشورمان نیست، بلکه آمریکا باید از سیاست‌های دوگانه و خصمانه خود در قبال ایران دست بکشد.

آصفری ادامه داد: تا زمانی که آمریکا از سیاست‌های زورگویانه و دوگانه خود علیه ایران دست بر ندارد، دیدار روسای جمهور نمی‌تواند موثر باشد و اگر آمریکا از جایگاه فشار و تهدید خود پایین بیاید و با احترام مذاکره کند، قطعا این مذاکرات می‌تواند اثربخش باشد، لذا آمریکا باید برخورد‌ها و سیاست‌هایش را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار