رئیس بیمارستان شهید مدرس:

علت عفونت اتاق عمل جراحی قلب در حال بررسی است/ از دست دادن بینایی یک بیمار ربطی به عفونت نداشته است

رستمی با بیان اینکه علت عفونت در اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان مدرس در حال بررسی است، گفت: از دست دادن بینایی یکی از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است، هیچ ربطی به عفونت عمل نداشته است.

خلیل رستمی، رئیس بیمارستان شهید مدرس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بروز عفونت در اتاق عمل قلب این بیمارستان گفت: در تاریخ 15 مرداد ماه دو مورد ابتلا به عفونت در دو بیماری‌ که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بودند، گزارش شد که این مورد با توجه به این که در سال 4 تا 5 نفر از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند و دچار عفونت می‌شوند، عادی است.

وی ادامه داد: در تاریخ 18 شهریور ماه از ابتلای 4 بیمار دیگری که به دلیل عمل جراحی قلب دچار عفونت در محل برش شده بودند، گزارش شد که فورا جلسه‌ای برای بررسی علت تشکیل شد و کمیته کنترل عفونت سریعا در صدد پیدا کردن علت شد.

رستمی با بیان اینکه با توجه به شرایط ایجاد شده کلیه اعمال جراحی قلب تعطیل شده است، تصریح کرد:‌ تا کنون 6 بیماری که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بودند، دچار عفونت شده‌اند که در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان با حضور متخصص عفونی قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از بیماران که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و بعد از عمل دچار کاهش بینایی شده‌اند و علت این کاهش بینایی را عفونت در حین عمل عنوان می‌کنند، اظهار داشت: برخی از بیمارانی که سن بالا دارند، به دلیل این که قلب آن‌ها از فعالیت باز می‌ایستد و چند دقیقه‌ای تحت پمپ قرار می‌گیرند، ممکن است دچار عوارضی مثل آسیب به رگ‌های مغزی، ایسکمی مغز و مشکلات بینایی شوند که علت کاهش بینایی این بیمار هم به دلایل فوق بوده و هیچ گونه ارتباطی به عفونت ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه اقدامات ضد عفونی و گند زدایی در اتاق عمل قلب در حال انجام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار