"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل در دخالتی آشکار، به طور مستقیم از ایران خواست "جیسون رضاییان" خبرنگار واشنگتن پست را آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فارن پالسی، بان کی‌مون در گفتگو با "فارن پالسی" اعلام کرد در دیداری که روز پنجشنبه در پشت درهای بسته و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برگزار شد مسئله این دو خبرنگار را مطرح کرده است. 

وی در دخالتی آشکارتر افزود: از دولت ایران خواستم تا همه زندانیان سیاسی را آزاد کند(!!)

دبیر کل سازمان ملل در این مصاحبه گفت : وزیر امور خارجه ایران را برای اقدام سازنده در مقابله با داعش در عراق و سوریه و نیز نشان دادن انعطاف پذیری و مصالحه در گفتگوهای هسته ای با آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آلمان تحت فشار(!) قرار دادم. 

بان کی مون در سخنان خود به موضوع همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس نیز اشاره و اعلام کرد در همه پرسی روز پنجشنبه رای دهندگان اسکاتلندی با جدایی این منطقه از انگلیس مخالفت کردند.

وی افزود به خواست مردم اسکاتلند احترام می گذارد و در عین حال رهبری و تعامل قدرتمند و مستحکم انگلیس را برای مقابله با بحران های جهانی ضروری می داند. 

دبیر کل سازمان ملل از شرکت ایران در گفتگوهای جدی ، با قدرت های بزرگ این سازمان و همکاری صادقانه این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رفع ابهامات باقیمانده بر سر برنامه هسته ای این کشور قدردانی کرد. 

وی همچنین از ایران خواست در تلاش برای حل مناقشات منطقه از جمله تلاش بین المللی برای مقابله با داعش گام های سازنده بردارد. 

دبیر کل سازمان ملل گفت در جامعه بین الملل توافقی گسترده درباره ضرورت مقابله با اقدامات بی رحمانه این گروه تروریستی وجود دارد و از کشورها خواست با استفاده از قدرت ، ظرفیت و عزم سیاسی خود حتی از طریق توسل به اقدام نظامی با تروریست ها مقابله کنند. 

بان کی مون از توسل به اقدام نظامی علیه داعش در عراق حمایت کرد و در عین حال از اشاره به اینکه حملات نظامی آمریکا علیه این گروه در سوریه قانونی خواهد بود خودداری کرد. 

وی افزود همزمان با اقدام نظامی علیه داعش باید قوانین بین المللی در ارتباط با حقوق بشر نیز مد نظر قرار داده شود و گام های لازم در زمینه جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان برداشته شود. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار