معاون امور معدن و صنایع معادنی گفت: خصوصی سازی قابل توجهی در بخش معدن رخ داده، هرچند شکل واگذاری ها ایراداتی دارد که در برخی موارد اهلیت در واگذاری ها رعایت نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا جعفر سرقینی اظهار داشت: سازمان ایمیدرو تا پایان سال 1392 حدود 26 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام داد.
 
معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: صنایع فولاد و مس 100 درصد و صنعت آلومینیم 50 درصد خصوصی سازی شده اند.
 
وی خاطرنشان ساخت: خصوصی سازی قابل توجهی در بخش معدن رخ داده، هرچند شکل واگذاری ها ایراداتی دارد که در برخی موارد اهلیت در واگذاری ها رعایت نشده است.
 
به اعتقاد سرقینی، خصوصی سازی باید واقعی دنبال شود تا به واحدهای واگذارشده، آسیبی وارد نشود.
 
وی گفت: سرمایه گذاران و سهامداران معادنی که بتازگی خصوصی سازی شده اند، با تلاش خود سعی می کنند خود را به شاخص های جهانی نزدیک سازند.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: واحدهای معادن و صنایع معدنی واگذار شده، تمام حقوق کارگران مورد توجه واقع شده و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.
 
طی نیم قرن اخیر در معادن وصنایع معدنی ایران 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که حاصل آن در آمد سالانه 15 میلیارد دلاری این واحدها است.
 
ذخایر معدنی شناخته شده ایران 57 میلیارد تن است که از این رقم 37 میلیارد تن ذخیره قطعی به ارزش بیش از 770 میلیارد دلار ذکر شد.
 
ایران یکی از 10 کشور شاخص معدنی جهان معرفی شده و شماری از معادن سنگ آهن، مس و سرب و روی کشورمان در اندازه های جهانی جای دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار