در پی درخواست نیکاراگوئه و اکوادور صورت گرفت؛

موافقت کمیسیون امنیت ملی با سفر هیئتی به "نیکاراگوئه" و "اکوادور"

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفر هیئتی به کشورهای نیکاراگوئه و اکوادور موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، همتایان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در کشورهای نیکاراگوئه و اکوادور با ارسال نامه‌ای برای سفر به این کشور‌ها دعوت کرده‌اند.

در این رابطه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را بررسی و با سفر هیئتی به این 2کشور موافقت کرده است.

سفر هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دو کشور نیکاراگوئه و اکوادور بزودی انجام خواهد شد.

نیکاراگوئه



نیکاراگوئه کشوری در قاره آمریکا است که از جنوب با کاستاریکا و از شمال با هندوراس همسایه است و در شرق این کشور دریای کارائیب قرار دارد.

این کشور که از ۱۵ بخش و دو منطقه خودمختار "دل آتلانتیکو نورت" و "دل آتلانتیکو سور" تشکیل شده است در سال ۱۸۲۱ استقلال خود را از اسپانیا به دست آورد.

نیکاراگوا به صورت جمهوری دموکراتیک پارلمانی اداره می‌شود، رئیس جمهور هم رئیس کشور و هم رئیس دولت است، رئیس جمهور و معاون او با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند و قانونگذاری در این کشور به عهده دولت و مجلس ملی بوده قوه قضائیه مستقل است.

مجلس ملی این کشور ۹۲ کرسی دارد که ۹۰ نماینده آن با رای مردم از روی فهرست کاندیداهای پیشنهادی احزاب برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند. یک کرسی این مجلس از آن رئیس جمهور پیشین و یک کرسی از آن نفر دوم در انتخابات ریاست جمهوری در دوره گذشته است.

جمعیت این کشور حدود پنج میلیون و ۷۸۶ هزار نفر با میانگین سنی ۲۲ سال بوده و دین اغلب مردم آن مسیحی است و زبان رسمی در نیکاراگوئه اسپانیایی است.

اکوادور



جمهوری اکوادور کشوری در آمریکای لاتین است که جمعیت آن را مجموعه‌ای از قبایل بومی تشکیل می‌دهد و از شمال با کلمبیا و از شرق و جنوب باپرو همسایه است، در غرب این کشور نیز اقیانوس آرام قرار دارد.

اکوادور عضو  سازمان ملل و تعداد زیادی از سازمان‌های منطقه‌ای نظیر گروه ریو، نظام اقتصادی آمریکای لاتین، سازمان انرژی آمریکای لاتین و معاهده آند، است.

بر اساس قانون اساسی اکوادور رییس جمهور، معاون رییس جمهور و نمایندگان کنگره این کشور برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شوند.

رییس جمهور می‌تواند دو دوره غیرمتوالی ریاست دولت اکوادور را دست گیرد، در حالی که نمایندگان کنگره اکوادور می‌توانند خود را پس از پایان دور اول نماینگی، مجددا کاندیدا کنند.

قوه مجریه اکوادور متشکل از 25 وزیر است، استانداران اعضای شورای شهر و شهرداران نیز مستقیما با رای مردم انتخاب می‌شوند.

کنگره اکوادور در تمام سال به جز مقاطعی در ماه‌های ژوئیه و دسامبر تشکیل جلسه می‌دهد و کنگره اکوادور دارای 69 کمیته 7 نفره است، قضات دادگاه عالی اکوادور نیز توسط  نمایندگان کنگره انتخاب می‌شوند.

جمعیت این کشور حدود 13 میلیون و 900 هزار نفر با میانگین سنی 24 سال بوده و 95 درصد از مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند و زبان رسمی آنها اسپانیایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار