وزیر امور خارجه کشور گفت: ایران به این دلیل پیشنهاد همکاری برای مقابله با داعش را نپذیرفته چون متقاعد نشده که دولت آمریکا واقعا در مبارزه با این گروه جدی باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، " محمد جواد ظریف"وزیر امور خارجه کشورماندر گفتگو با شبکه آمریکایی پی‌بی‌اس گفت:همکاری ایران و آمریکا در زمینه مبارزه با داعش منتفی است.

وی افزود: ایران به این دلیل پیشنهاد همکاری برای مقابله با داعش را نپذیرفته چون متقاعد نشده که دولت آمریکا واقعا در مبارزه با این گروه جدی باشد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: با دولت عراق و همچنین کردستان برای مقابله با داعش همکاری می‌کنیم اما مخالف هر گونه اقدام نظامی در عراق هستیم و معتقدیم کشور عراق خود توانایی‌های لازم برای اقدام را دارد.

وی با انتقاد از برخی کشورها برای ارسال سلاح و کمک مالی به تروریست‌ها گفت: باید از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی و مالی به تروریست‌ها ممانعت کرد.

وزیر خارجه ایران از طرح‌های آمریکا برای تسلیح معارضان سوری که هفته جاری تصویب شد، انتقاد کرد و گفت: اگر شما دولت مرکزی در سوریه را تضعیف کنید، موجب می‌شود که تروریست‌های داعش به صوت کارآمدتری درگیر شوند و قلمروهای بیشتری را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: اگر اوباما به ما قول انجام کاری(از جمله لغو تحریم‌ها) را دهد، آن را محترم شمرده و می پذیریم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: ما محدودیت هایی را که اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است، درک می‌کنیم و همانطور که ما نمی پذیریم آنها از ما امری محال را بخواهند، ما هم از آنها نمی خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند.

وی افزود: ما در مسائل داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم اما اگر اوباما به ما قولی دهد، آنرا می‌پذیریم.

زمانیکه از وی سوال شد که آیا ایران تمدید مذاکرات هسته‌ای با 1+5 را در صورت نرسیدن به توافق جامع تا 24 نوامبر می‌پذیرد یا خیر، گفت: فعلا در این مقطع، حاضر نیست در این خصوص اظهار نظر کند.

وی افزود: من معتقدم باید تمامی تلاش خود را بکنیم تا در ضرب الاجل موجود به توافق دست یابیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: ظریف ، ایران ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید ج
۱۶:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
ازگروه دیبلماسی وزارت خارجه حمایت کرده وصمیمانه بابت زحماتشان درراستای بحث هسته ای کمال تشکروقدردانی رادارم
آخرین اخبار