نخست وزیر اسکاتلند پس از تصمیم شهروندان این کشور برای اتحاد با انگلیس از سمت خود استعفا داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "الکس سالموند" نخست وزیر اسکاتلند پس از تصمیم شهروندان این کشور برای اتحاد با انگلیس از سمت خود استعفا داد.

وی در پیامی با اشاره به اینکه از منصب خود در نخست وزیری اسکاتلند کنارهگیری میکنم، تاکید کرد: اما از دنیای سیاست بازنشسته نمیشوم و رویای استقلال هرگز نخواهد مرد.

همه پرسی جدایی اسکاتلند از انگلیس، یکی از برنامه هایی است که "الکساندر الیوت اندرسون سالموند"، رییس دولت محلی اسکاتلند دنبال کرد. وی که در روز سی و یکم دسامبر 1954 در شهر لینلیتگو به دنیا آمده، رهبر حزب ملی اسکاتلند و نمایندۀ این کشور در مجلس انگلیس است.

رییس سابق دولت اسکاتلند که به نام الکس سالموند شناخته میشود، پیش از ورود به دنیای سیاست، اقتصاددان بود و با تکیه بر همین توانایی، این وعده را به مردم اسکاتلند داد که در صورت جدایی از انگلیس، این کشور رشد اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

وی در سال 2007 میلادی و در جایگاه رهبری حزب ملی گرایان اسکاتلند، به اکثریت پارلمان اسکاتلند دست یافت و ریاست دولت اسکاتلند را بعهده گرفت. این پیروزی در انتخابات پارلمانی 2011 نیز تکرار شد.

در اکتبر سال 2012 و طی موافقت نامه ای با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، برگزاری همه پرسی بر سر جدایی اسکاتلند از پادشاهی انگلیس جنبۀ عملی یافت و تاریخ هجدهم سپتامبر 2014 برای این همه پرسی انتخاب شد.

انتهای پیام//
برچسب ها: انگلیس ، همه ، پرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار