وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه تاکید کرد آمریکا با ایران در زمینه مبارزه با داعش همکاری نظامی نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه تاکید کرد آمریکا با ایران در زمینه مبارزه با داعش همکاری نظامی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علمای مسلمان تاکید کردند که داعش نماینده اسلام نیست افزود: بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

"کری" با بیان اینکه حل و فصل بحران سوریه باید منافع تمامی گروه‎ها از جمله اقلیت‎ها را تامین کند، اضافه کرد: کردها نقش زیادی در مقابله با گروه‎های مسلح داشتند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما خواستار این هستیم که ملت‎های منطقه در صلح و کرامت زندگی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دولت عراق در اوضاع دشواری تشکیل شده و به تشکیل وحدت ملت خود متعهد شده است، تاکید کرد: واشنگتن نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهد کرد.

کری تصریح کرد:" جنگ علیه عراق اشتباه فاحشی بود. این موضع من معروف است و من زمانی که نامزد ریاست جمهوری در رقابت با جرج بوش بودم این موضع خود را اعلام کردم.ما بر این باوریم که گزینه های نظامی نمی تواند مشکل عراق را حل کند. ما می خواهیم عراق کشوری قدرتمند باشد که سرنوشت خود را خود تعیین کند. ما می خواهیم ملت های منطقه در صلح و کرامت به سر برند. ما نمی خواهیم نیروهای نظامی ما در عراق حضور داشته باشند بلکه می خواهیم در برقراری صلح شریک باشیم. دولت عراق در شرایط دشواری تشکیل و متعهد شد که مردم آن را یکپارچه کند."

انتهای پیام//

برچسب ها: کری ، جان ، العربیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار