رییس پلیس راهور نیروی انتظامی از کاهش چهار درصدی تصادفات رانندگی امسال در جاده های کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سردار' اسکندر مومنی' روزجمعه که برای دیدار از حجم ترافیک و تردد خودروها در روزهای پایانی سفرهای تابستانی به آمل سفر کرده بود به خبرنگار ایرنا در آمل گفت: این کاهش چهار درصدی تلفات در حالی است که امسال حدود 9 درصد حجم سفرها و ترددها در جاده های کشور افزایش داشت.
 
وی افزود: حدود 10میلیون و 500 هزار تردد در 24 ساعت گذشته توسط دوربین های هوشمند جاده های کشور ثبت شد که از بین تخلفات رانندگی سرعت بالا در میان این آمار تردد در رتبه نخست قرار داشت.
 
رییس پلیس راهورناجا تصریح کرد: کاهش یافتن سایر تخلفات حادثه ساز رانندگی در کشور جای خوشحالی است اما انتظار از رانندگان همکاری برای اجرای درست قوانین راهنمایی و رانندگی است.
 
سردارمومنی به افزایش راه اندازی دوربین های هوشمند ثبت تخلفات در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری سازمان حمل ونقل جاده ای، حدود چهار هزار و 800کیلومتر از جاده های کشور زیر پوشش دوربین های ثبت تخلفات و تردد شمار قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: با افزایش این دوربین ها، پلیس به عملکرد و رفتار رانندگان در جاده های کشور به طور شبانه روزی و با دقت بالا نظارت دارد.
 
سردار مومنی
 
* سال93 آخرین فرصت خودروسازان داخلی برای افزایش ایمنی خودروها است
 
رییس پلیس راهورناجا تا پایان سال 93 را تنها زمان باقی مانده برای شماره گذاری خودروهای تولید داخلی برای افزایش ایمنی ومطابق کردن خودروها به استانداردهای یورو4 اعلام کرد.
 
سردار' مومنی افزود: به طور حتم امسال آخرین سالی هست که خودروهای بدون استانداردهای یورو چهار و کیسه هوا شماره گذاری می شوند.
 
وی گفت: پلیس با همه امکانات وتوان خود در تلاش برای افزایش ایمنی خودروهای تولید داخل و الزام دادن به خودروسازان داخلی برای تولید خودرهای باکیفیت در کشور است.
 
سردار مومنی تصریح کرد: پلیس براساس اختیارات قانونی که دارد اجازه شماره گذاری و تردد خودروهای بی کیفیت و ناامن را در جاده های کشور نخواهد داد.
 
وی گفت: خودروهایی نظیر ' هوو' و' اسکانیا ' که در سالهای اخیر درجاده های کشور خطرساز بودند، تحت هیچ شرایطی با شرایط گذشته، شماره گذاری نمی شوند.
 
رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه همه اقدام ها و سختگیریهای پلیس برای کاهش تلفات رانندگی در جاده ها و ملزم شدن رانندگان به اجرای قانون راهنمایی ورانندگی است گفت: پلیس همواره در کنار مردم است و ازاینکه امسال با وجود افزایش حدود 9 درصد حجم سفرها در کشور به چهارصدی تلفات رانندگی کاهش یافته است، درکنار مردم خوشحال است.

انتهای پیام/ز
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.