مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از بهسازی و نوسازی ۵۰۰ مدرسه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، محمد قاسمی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: اگر آموزش و پرروش را سرلوحه قرار دهیم انسان ها درست تربیت می شوند و دیگر شاهد حضور مردم در دادگاه و پاسگا ه ها نیستیم و جامعه توسعه یافته خواهیم بود و همه پیشرفت ها کشور بستگی به مدارس دارد.
 
وی افزود: علم جویی و آمورزش راهی بوده که ائمه اطهار و پیامبر به بشریت سفارش کرد.
 
قاسمی  با بیان اینکه روز مهر به همه افراد جامعه تعلق دارد، تصریح کرد: باید بدانیم تعلیم و تربیبت با همکاری خانوادها و نهادهای اجتماعی و مدرسه اتفاق می افتد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه بیش از چهار هزار واحد آموزشی در استان داریم، افزود: در سال تحصیلی جدید 43 هزار دانش آموز کلاس اولی به سیستم آموزشی اضافه شدند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه 17 هزار سواد آموز مستقیم زیر پوشش آموزش و پرورش هستند، افزود: 42 هزار همکار آمورش و پرورشی در 32 شهرستان داریم.
 
وی با اشاره به بهسازی  500 مدرسه در مازندران، افزود: هم اکنون  33 واحد آموزش و پرورش آماده بهره بردرای بوده و از لحاظ آموزش رتبه دوم کشور هستیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه رتبه اولی کنکور در بخش کار و دانش در بین 30 استان  کشور را داریم، افزود: مازندران  از نظر پوشش تحصیلی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه در آموزش ابتدایی رتبه برتر کشور را داریم، تصریح کرد: 40 رشته ورزشی و 40 رشته آموزشی در استان داریم.
 
قاسمی از راهیابی 9 دانش مازنی به المپیاد علمی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 8 نفر مقام نخست تا سوم را کسب کردند.
 
انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم
برچسب ها: مدیر ، کل ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.