مرحوم حاج قاسم تركاني پدر شهيدان اكبر ، علي اصغر و محمدرضا بود كه هفته قبل پس از آنكه توانست بعد از 31 سال پيكر علي اصغر شهيدش را در آغوش كشد به ديار باقي شتافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانعلي اصغري تركاني يكي از فرزندان اين پدر ايثارگر گفت: بعد از سال 65 و پس از شهادت برادرمان اكبر كار پدرم اين بود كه هر روز صبح به ستاد معراج شهداي تهران برود و در سردخانه‌ها به دنبال پيكر فرزند شهيدش بگردد. خيلي بي‌تاب پسرانش شده بود، به گونه‌اي كه مجنون‌وار به دنبال پسرانش مي‌گشت. 

وي ادامه داد: پدرم بعد از ورودش به روستاي تركان به آباداني روستا پرداخت اولين كاري كه او انجام داد اين بود كه به اين روستا آب شرب مصرفي برساند و براي اين كار چاره‌اي نبود جز اينكه كار طاقت فرساي حفره چاه و لوله‌كشي را خود به تنهايي انجام دهد. 

اصغري تركاني گفت: ساخت مسجد يكي از آرزوهاي ديرينه پدرم بود، يك شب در عالم رويا فرزند شهيدش شيخ اكبر را مي‌بيند كه به همراه آقايي بارداري سبز و دو خانم وارد حياط منزلش مي‌شوند، شيخ اكبر بعد از اينكه آن شخص و خانه‌ها در حياط مي‌ايستند وارد منزل مي‌شود.  
بعد از مصافحه به پدرم مي‌گويد كه پدرجان فردا كار مسجد را شروع كن.
 
وي گفت: مسجد را در الموت شرقي در منطقه چهار و در روستاي تركان بنا نهاده بود. اسم مسجد را به سبب ارثي كه به حضرت علي اصغر داشت به نام او ساخته بود و براي آن اصطلاح باب‌المراد و باب‌الحوائج را نيز به كار مي‌برد و با خط بزرگي بر سر در مسجد نوشته بود اهدايي برادران شهيد اصغري‌ها.
 
انتهاي پيام/  

برچسب ها: فرزند ، شهید ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار