سید مهدی سجادی دبیرانجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان دستوالعملی مبنی بر تبلیغات دارویی در فضای اینترنت نداریم، اظهار داشت: حتی نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز فروش اینترنتی محصولات از سوی وزارت بازرگانی برای سایتهای اینترنتی؛ شامل " دارو" نمیشود.
وی افزود: در خصوص فرآوردههای آرایشی و بهداشتی طرحی به سازمان غذا و دارو ارائه شده تا با نظارت سازمان نظام پزشکی نیز تبلیغ این محصولات در داخل داروخانهها ساماندهی شود.
وی با تاکید بر اینکه هر نوع تبلیغ و اطلاع رسانی فرآوردههای دارویی به طور اینترنتی و یا از طریق شبکههای ماهوارهای غیر مجاز است؛ خاطرنشان کرد: این نوع تبلیغات قابل پیگیری است و کاربران نیز باید آگاهی لازم را در این زمینه داشته و به هیچ عنوان به این تبلیغات اغوا کننده اعتماد نکنند.
به گفته وی حتی محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مجوز هستند باید با نماد اعتماد الکترونیکی در سایتهای اینترنتی به فروش برسند.
انتهای پیام/